Fisken Gästbloggar (nr 9)

Man har väl ynglat av sig...


Förra veckan påbörjade jag min pappaledighet och jag hemma med båda ungarna ty min sambo har efter lång, lååång tid börjat att jobba igen! Hela sommaren har jag sett fram emot detta och förra veckan var det äntligen dags!


I torsdags natt satt jag uppe på natten helt darrig och letade desperat på blocket efter någon som annonserat efter barn. Vår minsta som just blivit 2år har på några dagar gått ifrån en charmig kille som älskar att kramas och som nästan alla bara älskar vid första ögonkastet till något slags obestämt monster som skriker, svarar "vill inte", "Nej" eller möjligtvis "Kan själv" på allt man säger... Hans äldre bror tog givetvis fullt storebrorsansvar nu när hans lillebror var sårbar och grinig och gjorde det alla storesyskon genom världshistorien har gjort: han retade honom ÄNNU mer och passade gärna på att ge honom små tjuvnyp...

*Suck*


Nu är jag inne på andra veckan och historien upprepar sig...

Alltså:


2st barn med endast mindre repor och nästan som nya bytes mot guldfiskar! Alla sorters husdjur som inte låter och som är hyfsat rumrena kan vara intressant! (Om du med den stumma katten läser detta så kan du ringa mig igen! Jag har tyvärr tappat bort ditt nr.)


Svar till: Plattfisk

 


Kommentarer
Postat av: n'batha

K retas med V för att han fortfarande kan. Om 2 år får K en vinge så han får minnesförlust om han försöker sig på med det.

2008-08-21 @ 09:17:57
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Benet

Hahaha! Klockrent. På pricken!

/Stolt tvåbarnsfar

2008-08-21 @ 18:17:04
URL: http://benets.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0