Vitt vin

Jag gillar vitt vin bättre än rött. Jag gillar champagne bättre än vitt vin, men jag vill lära mig mer om vita viner. Någon som kan tipsa mig om ett gott vitt vin?

Pris mellan 70-300 om det är avnjutningsvin, 300-500 om det är lagringsvin. Till maten dricker jag endast vatten.


Andra bloggar om:

För övrigt beskriver vintillvekare sina viner som "utsökta", "magnifika" eller "välsmakande". En Finsk vintillverkare köpte spillsortimentet från flera vintillverkare, blandade vinerna och paketerade vinet på enliterstetra. Som beskrivning stod: "Ganska bra vin". Ärligt!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Fick rekomendationen "Gros Manseng-Sauvignon -06". Någon som vet något om den?

2007-10-05 @ 11:01:05
URL: http://dumbas.blogg.se
Postat av: Anna

Jag har för mig att det bandet är blått!

2007-10-05 @ 11:05:18
URL: http://annoula.blogg.se
Postat av: carina redtzer

hej, jag brukar köpa ett italienskt chardony som heter bramito, 110 pix, när jag inte komemr på nåt annat. lite "mitt" husets sådär. inte så smörigt och lättillgängligt som tex chardoner från usa brukar vara. men inte det minsta kärvt utan bara väldans gott.

ps råkade komma in på din blogg när jag googlade på castilgione :)

/carina

2007-10-11 @ 14:44:38
Postat av: Diob.

privat importera leon boeschs grandcru alsacare innan de släpps på bolaget ca 300 st mkt bra biod. liten odlare
finns i sverige ( tror jag)

2007-10-12 @ 21:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0