Nipon del 2

Här kommer några fler bilder från Japan:

image125

Kanske svårt att se men trafiken går i tre olika våningar bara någon meter från husen.

image126

Templet vi besökte första dagen.

image127

Man kunde skriva en önskning och hänga upp. Jag bad att få slippa rösterna i mitt huvud.

image128

En sashimi-middag innebar att allt fick sköljas ner med öl. Sushi i sverige är inte ens närheten av den japanska. Det är mer hardcore där. All mat baseras på den 5:e smaken, umami, och ger allt en svag känsla av äckel.

image129

Det är många smala hus överallt som ger hela staden en finpixlig känsla.

image130

Parkering i flera våningar.

image131

Elen kan behöva ses över.

image132

Överallt fanns det automater med varm och kall dryck, mat, diverse. Folk hyrde dessa maskiner och ställde ut framför sina hus och fick på så sätt lite extra inkomst.

image133

På tunnelbanan sov man eller läste Manga.


Kanske kör jag ett japaninlägg till men sedan blir det nog inget mer. jag skulle kunna hålla på i evigheter nämligen.


Andra bloggar om: , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0