I huvudet i Uganda

Idag vill jag promota en blogg som är vansinnigt underhållande. En jag nyss funnit genom länkar från "Östermalmsräven", tack för den!

I huvudet i Uganda heter bloggen och handlar om en svensk i Uganda vars bestående uppdrag består i att filma apor. Här nedan kommer några citat från bloggen som visar på atmosfären:

"Du är bara lycklig när du bajsar" kan jag stå och säga alldeles för högt i en bar. Ibland förstår man mitt resonemang, ibland inte.

Min första tanke när jag vaknar är att gå ut i köket och hämta förskäraren och skära upp en större artär. "Kolla in mig! Satan, så det blöder! Jag kan nog inte jobba idag så jag går och lägger mig igen!" Det känns lika rimligt varje morgon.

Om man tar en befogad mängd cologne på huden så luktar det gott. Om man krossar en hel flaska i ett litet sovrum så gör det inte det. Då luktar det som en svart-taxi som man har hittat på Vasagatan.

Vid ett tillfälle så klättrade ett gäng på 8 gorillor upp i ett träd för att mumsa frukt. Vi stod nedanför och tackade för att vi fick en hel klase apor i en och samma bild. Sen bjöds det i vanlig ordning på ett späckat register av olika pruttar, förtäring av snor, ungar som hängde i grenar och urinering från hög höjd.

"Hej, mitt namn är Jonne, jag tycker att du är en jävla fitta", brukar jag säga till folk jag inte gillar på stan. "Varför säger du så?", svarar dom. "Jag har ingen aning, men håll med om att det var trevligt av mig att presentera mig först."

image106

Jonne. Med incestlugg

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0