Back in town

Efter att ha blivit bortskämd hos mor, förärats två hela dagar själv  med mina pojkar, sitter jag nu åter på kontoret och fibblar med ritningar. Det känns overkligt.

Eskilstuna är en vacker stad med ångest som grundläggning. Hur jag än försöker ser jag bara den grå attityden många bär på där. Mina föräldrar är en liten oas mitt i eländet och hos dem andades jag nu ut en helg. Det sägs ju att man vänder hem till sin barndoms ängder när man själv får barn men så ond tänker jag inte vara mot dem. Skönt är dock att åter få vända motorhuven mot öster och inträda i stockholms varma famn.

Kommentarer
Postat av: Fisken

...och gatsten, kullersten, runsten och mer sten.
Eskilstuna har dessutom precis som Sundbyberg en krog var 10:de meter...fast i stället för krog så
så är det rondeller och de är löjligt små.

2007-10-10 @ 14:05:35
Postat av: Rookkeer

Väl skrivet Fisken, (Eskilstuna rondellernas stad)

2007-10-10 @ 22:03:12
Postat av: carina r

wow ambitiös blogg, jag tipsade just om ett vin til dig:). har varit ute efter bestickk i typ tre år men inte hittat några i like. förrän idaG. ;)
castilgliones bestick dry! vet du om dom går och köpa någonstans?
/c

2007-10-11 @ 14:56:41
Postat av: Daniel

Näe, möjligen Nordiska Kompagniet men annars är jag rädd att det blir en nätbeställning via en italiensk firma. Jag tycker att du ska titta på Arne Jacobsens bestik också. De är mina favoriter.

Tack för vintipset.

2007-10-12 @ 09:33:27
URL: http://dumbas.blogg.se
Postat av: Östermalmsräven

Trot eller ej men jag har bott på torget mittemot fontänen, i en fyra högst upp i huset (lägenheten där pagoden-flaggan svajar) där kebaben ligger i botten. Jag delade med två andra tjejer och vi bodde där innan vi pluggat klart, blivit vuxna och flyttat tillbaka till Stockholm.

Mycket fest blev det... Jag kan nog påstå att jag är en av få som faktiskt mest har goda minnen från den där staden.

IDP rules!

Hahahaha...

2007-10-13 @ 01:35:42
URL: http://ostermalmstorg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0