Någon driver med oss!

image167

Golfpunk? Snälla, hur kan något bli mindre punk än golf?
Missförstå mig inte nu. Punkare kan spela golf utan att sluta vara punk, men golf kan aldrig bli punk.

Varför?

För att punk inte är något man tar på sig!

Punk är att inte stryka etablisemanget (gissa om det ordet kommer att bli vanligt här) medhårs. Att välja ett alternativ som inte gynnar kapital, gängse ordning eller norm. Att vara punk betyder inte att man väljer varje val i punkens anda men man gör något eget av det. Ett slags civil olydnad.

Somliga skaffar tuppkam, Martens och trasiga nätstrumpor och kallar sig för punkare.

Inget kunde vara mer fel.


Jag har träffat folk med egna företag i kostym som är mer punk än dem. Det är ett 'state of mind'. Att utmana det rådande mantrat hos etablisemanget.

- Ja, men då kan ju golf vara punk?

NEJ. Det är en ny kostym med samma tankar. Det är Martenskängor på Carl Bildt. Om Carl bojkottade Nobellmiddagen och gav sin biljett till en hemlös för att visa sociteten att verkligheten är kall ikväll. Då hade Carl varit punk, inte om han skaffar tuppkam.

Vad är punk då? Löpning?

Jag skulle vilja att det var så men jag tror inte det. Mest punk blir nog gång. Inte tanterna med stavar utan de med skidoverall och höftvickande stil. De utmanar ta mig faan alla. Där snackar vi punk.

Golfpunk my as. Parnevik i svart kostym är inte punk.



Är jag punk då? Mer än golf i alla fall.


Andra bloggar om: , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0