Värdelös

Jag siktar på att ta silvermedaljen på Lidingöloppet. Förra året sprang jag på 2.29:12 och var skadad så jag tänkte köra stenhårt för medaljen med finare skimmer.

No way josé! Jag är troligen döende.

Kroppen vägrar helt enkelt. Benen känns som av betong när jag springer. Hjärtat skenar i hastigheter kring 4:30/km (jag springer annars <4:00 km), ryggen strular, nacken är stel och vänster arm "domnar" ibland.

Nånting har hänt. Jag menar inte Joseph Hellers roman. Igår skulle jag springa 3x5 km i 4:30 tempo. Det har jag gjort tidigare i våras utan problem. Nu var jag död efter 5k. Det är så fel.

Jag har problem med ryggen. Kanske pga dåligt stretchade muskler. Kan det vara det?
Jag har blivit biten av en fästing. Har jag borelia?

Måste till en läkare. Måste till en naprapat. Måste få veta varför min kropp har blivit 20 år äldre på en månad.

Kommentarer
Postat av: Jane

Åh, men vännen, jättetrist att höra.. Jag håller tummarna för dig, att det bara är en tillfällig dipp!!

2007-08-17 @ 11:30:42
URL: http://felicitass.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0