PR-smart

Tomas Sandell gick, i sitt sinne, upp för ett hotell och ned för ett kallbadhus.

Tomas Sandell driver företaget Sandell-Sandberg där Sandberg är en public relation erfaren herre med sina rötter i reklam- och mediabranchen. Det märks på två sätt:
  • Man diskuterar i pressen hurivida Kallbadhuset som kontoret har ritat ska ligga där det planeras eller någon annanstans. Smart, då ifrågasätter man ju inte projektet i sig som ju är ett Hotell. Se på konferens.se t ex. Där hymlas det inte ens om vilka som ska utnyttja kallbadhuset; hotellgästerna.
  • Tomas Sandell framstår, hur det än går med debatten och projektet, som kontroversiell. Thomas Sandell är Inte kontroversiell. Se bara på de möbler som han ritat. Som ikea fast dyra.

Tomas, tacka herr Sandberg varje morgon för din fina image. Det förtjänar han.

image9

Ett kallbadhus. För hotellgästerna vill säga.

Kommentarer
Postat av: Alia

Som icke-Stockholmsbo, som inte orkat följa med så noga i detta, har jag bara en fråga:
Planeras detta kallbadhus/hotell ö h t eller är det bara ett förslag Sandell kommit med spontant?

2007-08-22 @ 14:36:01
Postat av: N'batha

Det planeras för fullt men har inte fått byggnadslov ännu. Finansiärer finns naturligtvis till ett sådant lukrativt projekt. Lyxhotell och lyxspa lönar sig alltid.

2007-08-22 @ 15:10:25
URL: http://dumbas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0