Nybörjarcyklister

Det har, som nämnt tidigare, exploderat i antal cyklister på sistone. Många är vardagscyklister som tar det lugnt och inte äventyrar sig själva eller andra. Sedan har vi  Krismannen.

Han (det är bara män) är mellan 35 och 45. Har en dyr cykel, dyra cykelkläder, orangea cykelglasögon och dyraste Giro hjälmen. Han cyklar aldrig, han tävlar. Inget ont i det. Jag gör det gärna själv men jag äventyrar Aldrig någon annan när jag gör det. Krismannen ser oftast bakåt för att se hur många han cyklat förbi oavsett hur trångt det varit där han gjorde det. Han tittar aldrig åt sidan när han cyklar om (han kan ju omöjligt bli omkörd). Han ställer till med fler olykor än bilarna gör men hinner inte se det då han har bråttom till nästa rödljus (som han kanske inte ens stannar för).

Till Krismannen:
  • Tävla aldrig inne i stan. Det är för trångt och man äventyrar bara andras Liv.
  • Måste du tävla, vänta tills du kommer utanför tull. Där finns det oftast bra cykelbanor och tillräcklig bredd.
  • Träna mer backträning! Det är så djävla pinsamt att jag cyklar om dig på Skanstullsbron när du stressade dig förbi mig vid Götgatan.
  • Förknippa inte dig själv med de riktiga cykelproffsen. De med lite slitna hojjar av bra märken som tar det lugnt inne i stan. Utanför tull drar de iväg som pilar, förbi dig och mig. De känns igen på låren som är av Redwood-tjocklek.
image5

För övrigt anser jag att Flen bör förstöras.

Kommentarer
Postat av: LadyG

Det finns gott om Krismän de väjer inte för något. Var kommer de ifrån egentligen, de blev ju så många helt plötsligt?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0