Att cykla är att springa

Jag har, i flera år, cyklat till jobb och skola året om. För mig har det varit ett självklart sätt att ta sig fram eftersom det är billigt och miljövänligt. Förr brukade folk se på mig med sned blick och kalla mig idiot bakom min rygg.

Nu har det exploderat i antal cyklister i Stockholm. Enorma mängder cyklister trängs på underdimensionerade cykelbanor och olyckan hänger i luften. Nu är det trendigt att cykla. Ingen kallar mig idiot längre.

Ibland springer jag till jobbet. Gissa vad de kallar mig på jobbet då? När ska det bli trendigt?

image3

För övrigt anser jag att Flen bör förstöras.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jo vissa cyklar ju till förlossningen! Välkommen till bloggvärlden.

2007-08-16 @ 15:23:01
Postat av: N'batha M'bwele

Det gick ju fortast! Annars hade jag ju kommit för sent.

2007-08-16 @ 16:18:29
URL: http://dumbas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0