Vekända.

...så jag hastade hem med en rejäl tjuvstart i fredags. Målet var att få umgås med mina
småkillar och få spela lite Wii.


Storstryk.
Det gick enligt plan. Trots bizarra köer så var jag hemma redan kl.17:10.
Eftersom jag knappt varit hemma så har min sambo fått ta ett allt för stort ansvar för
hus och hem. Väl medveten om detta så köper jag en enorm bukett blommor med
mig hem.
(Tips killar: Köp gärna blommor, men de ger störst effekt om de inte väntar sig dem)

Efter middagen så tar jag och sätter igång spelet och sambon åker glatt iväg och

veckohandlar UTAN barn.
Efter endast några minuter har jag insett ett par saker:
1. Jag får stryk av en 6-åring i bowling.
2. Jag får knappt spela...
3. Lilla killen är extremt pappig och vill hellre äta salta pinnar och kramas.

Alltså så sitter jag och lilla killen och tittar på och äter pinnar.
När sambon kommer hem är kl nästan 20:30 och killarna bråkar och trilskas men
till slut så hamnar de i säng.

Lördag morgon börjar kalaset på allvar. N'Bathas mor kommer och hämtar upp
6-åringen. Hon har lovat att ta med honom till Panduro.
Sagt och gjort!
2 timmar senare kommer en överlycklig 6-åring hem med sjuka mängder pyssel.
Sen ramlar det in gäster hela dagen för att fira vår stora kille.



Sen när gästerna gått hem så däckade vi totalt i soffan, helt matta av barn,
fika, och gäster.
Vi satt och slötittade på Speedwayen och snart somnade vi båda till.
Efter 30 minuter blev jag väckt av sambon som skulle gå och lägga sig.
Själv kollade jag klart och sedan blev jag självfallet pigg!

Efter någon timme så var Speedwayen slut, alla bloggare var borta.
Först tänkte jag att alla bloggare var trötta och gamla som inte var on-line,
men sen insåg jag att den hemska sanningen var att jag var det!
En lördag kl 23:00 är det bara trötta gamlingar uppkopplade...

Så jag tjuvtränade Wii till 03:00.
Idag är jag öm i höger axel...




Söndag
Även söndagen gick åt till kalas.
Släkt och vänner ifrån alla håll kom förbi och firade den nyblivne 6-åringen.
Morfar kom och hämtade honom och åkte och handlade presenter till honom.
Han fick välja vilka kläder han ville och han kom hem med ett par skitsnygga
skor, en luvtröja och ett par jeans.
Kl. 18:00 var födelsedagskalasen avklarade för i år...

och för 30 minuter sedan tog helgen slut.

Trevlig måndag på er alla!

/Da fish


Kommentarer
Postat av: Mia

VIlken kalashelg!

OCh vad gullig du är mot din fru, det måste jag säga.

2009-09-28 @ 07:29:29
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: ullebengtsson

Brajobbat med Wii och blommor. Här hemma överträffar barnen varandra med historier om hur dålig mamma är på Mario Cart, men jag rockar fett på Fenixorden, så det så.

2009-09-28 @ 07:57:54
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Barbro Binda

Ett riktigt fiskstim! HELA helgen! Tur att jag inte bor med dig Fisken, jag skulle aldrig orka stimma i den omfattningen. Men det hindrar mig inte från att älska dig LIKA mycket idag, måndag, som igår, söndag!

2009-09-28 @ 09:38:43
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

ha ha! Det är bra att du fick TRÄNINGSvärk. Nu är det bara resten av kroppen som behöver lite träning med. ;-)

Sv; Det är ALDRIG fel att skämma bort sig. Hoppas du med gör det ibland. (?)

2009-09-28 @ 09:53:05
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: n'batha

Wiiiiiiiiiiiii! Va? Ska vi skicka bort barn och fru och leka en lördag?

2009-09-28 @ 10:14:34
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Micke

Wii är ju rätt kul men snart inser man att det funkar bättre att sitta still i soffan och bara knycka lite med handleden istället för att stå upp och riva halva huset. Då försvinner lite av charmen. Tycker jag.

2009-09-28 @ 18:01:37
Postat av: Fisken

Mia:

Nej hon är värd alla blommor jag kan hitta!

Ulle:

Jag har testat Cart men det andra vet jag inte ens vad det är?

BB-Babe:

Vad glad jag blir! Älskar dig!

Ingmarie:

Visst är det sjukt? Jo jag skall planera in en hotellhelg utan ungar på någon bra ort. Champagne och mys...

N'Batha:

Visst! Klart vi skall! Har du inget för dig så är det bara att komma på lördag. Jag och lilleman är själva.

Micke:

Ja jag vet. I Teorin vet jag det, men i praktiken så tar jag i utav helvete!

2009-09-28 @ 18:34:55
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: diana

Inget blir någonsin som planerat, men oftast så blir det bra i slutändan ;)

2009-10-01 @ 01:57:40
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0