Fury

När kvinnan är sur håller hela patriarkatet andan...

En dag full av duckningar och undanmanövrar.
Min sambo har haft ett rejält helvete på sitt jobb. Det har varit strul, personalbyten,
gnäll och kollisioner med föräldrar.
Idag fick jag och ungarna för det!
Det började med att jag vaknade av att det åskade. Klockan var runt 09:00 och
det tog en stund innan jag fattade att åskan kom inneifrån.
Rutinerad som man är så fixades frukost snabbt och alla satt till bords.
Redan efter ett par minuter så hade båda ungarna hotats med både kvarsittning,
indragen veckopeng och landssförvisning.
Jag visste att det var oundvikligt att jag skulle dras in i detta ÄVEN om jag höll käft.

Så började det...
En evighetslång diskussion om allt vi var tvugna att göra. När min sambo är
irriterad så planerar hon och nackdelen är att det är svårt att säga emot när hon är
arg så det brukar oftast sluta med en dag då hela familjen åker runt och är arga på
varandra och inhandlar massa saker som är måsten.
Min sambo rabblade upp en sjuk mängd saker som skulle göras men det enda jag
kunde tänka på medans hon rabblade på var ett citat ifrån filmen jag såg igår:

"And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who
would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is
the Lord when I lay my vengeance upon thee."


Idag orkade jag inte med detta dock.
Jag sa helt åt min sambo att hon får lugna ned sig och att om det som är mest
nödvändigt att fixa är gummistövlar och innegympaskor så drar jag och ungarna
och fixar det. Min sambo kollade förvånat på mig och sa -ja men vi behöver fixa
inbjudningskort till kalaset också.
Efter att ha lovat att fixa även det så drog ungar och jag iväg och handlade och
vi passade även på att hälsa på min bror och tog en fika. Målet var såklart att
vara social men också att hålla oss undan och låta värsta åskan mojna.

Om denna undanmanöver hjälpte? Nej...

Den 28 september 1994 kl.01:48 sjönk Estonia.
Ett faktum som påverkar vår familj varje år vid denna tid och som
föralltid är en del av mina familjs historia.

/Da fish

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Tjejer.... Vilket jävla slag...;-)

2009-09-07 @ 20:01:34
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
Postat av: Fisken

Välkommen till Dumbas Mikaela! Har du inte fattat än att det är så här? :-) Nej allvarligt så har hennes humör väldigt mycket att göra med Estoniakatastrofen. Svårt att bli arg på henne just nu.

2009-09-07 @ 22:13:55
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0