studentliv

I dubbel bemärkelse.



Igår blev jag student. Jag blev medlem i löparklubben studenterna.

Jag har länge stått och velat mellan IF Linnéa och Studenterna. Båda är klubbar som satsar på vuxna löpare och båda har medlemmar jag känner. I fallet IF Linnéa var jag ett tag t o m ett prospekt gällande tränarsituation, men jag insåg rätt snart att det skulle bli ohållbart. Jag hinner knappt löpa organiserat en gång i veckan, då ska man inte ha tränaransvar. Är man tränare för en klubb ska man kunna delta i alla träningar, tycker jag.

Det blev Studenterna för att deras träningsområden ligger brevid skolan.



Träningspasset igår var av ganska behaglig klass. 4 km uppvärmning till Monzabanan (en relativt flack asfaltskilometer) och där stretch och löpskolning. Sedan 3x(200+300+200+300) med en minuts ståvila i 3000m-tempo. Sedan hemjogg på 3 km. Som jag tidigare erfarat kände jag mig knappt påverkad av de snabba intervallerna direkt efteråt men idag känns det lite stramt i benen. Inget som inte går att jogga bort dock.

Passet gick bra och jag han snacka lite med Clarence som höll i passet. En intressant del i snacket gällde alla smeknamn som förekommer i klubben: Clark Kent, Coach Walker, Bajs-Björn, m fl. Clarence påpekade att han inte hade något. Dock infanns ett passande smeknamn på hemjoggen då han höll på att leda oss vilse vid 3 olika ställen på den korta rundan hem. Så vad sägs om DUVAN, Clarence? Duvan hittar ju alltid hem ;)

/N'batha

 

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Då kommer direkt frågan (som du kanske svaret 111 gånger på) hur har du blivit n´batha? Och vad står Dumbas för? En fråga till, vad låg tiderna på? Nyfiken och intresserad! :-)

2009-09-09 @ 14:58:54
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: n'batha

Dumbas kommer sig av uttrycket dumb ass. Jag har dock en förkärlek för felstavade saker (t ex tattueringar där ordet MOTHER under ett hjärta är felstavat). Att jag är dyslektiker har inget med det hela att göra! ;)



N'batha M'bwele beror på en serie av saker som hände efter varandra. Jag ska berätta under någon löptur i framtiden.

2009-09-09 @ 18:53:32
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: NiklasN

@Ingmarie: tiderna är höljda i dunkel, varje gång jag såg honom stod han i bar överkropp och softade... vi i andra slet med våra tusingar med joggvila...

2009-09-09 @ 22:25:00
URL: http://maxochnisse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0