Det kanske kommer med åldern?

Sprang ned till lobbyn ikväll och tog en öl. Jag skulle ju vara social...

Dominant.
Tidigare under kvällen hade jag funderat på en kommentar som en vän sa om yngre
män. "De är så valpiga och mesiga, jag orkar inte med dem".
Kanske är det så? Jag vet inte?
Tanken slog mig igen då jag fått min öl och förgäves letat efter någonstans att sitta.
I baren satt en ung göteborgare som fått rätt många öl och som helt orutinerat
stötte på tjejen som jobbade där...
Jag ville inte se honom krascha så jag gick istället fram till ett par män som satt i
en stor soffgrupp och frågade om jag fick sitta i den soffa de inte upptog.
Svaret var kort: -Si!

Tydligen så gjorde jag nu sällskap med två italienska män som var djupt inne i en
diskussion. Ena mannen var knappt 30 år och den andre var säkert närmare 60år.
Den yngre gestikulerade och prata vild och varmt om...ja vad vet jag? Jag kan
inte italienska.
Efter typ 2 minuters ivrig monolog ifrån den yngre så tystnade han och väntade på
en respons ifrån den äldre...
Den äldre mannen var tyst en stund och sedan sa han: -no, och tog sedan lugnt en

klunk öl...



Kanske är det så? Kanske ger åldern och livserfarenheten en möjligheten och
rätten att vara självsäker och bestämd. Bestämd på det där sättet att det är helt
självklart att det inte är något att diskutera?
Plötsligt så är det något mer lockande att bli gammal! Hoppas detta inte 
endast är typiskt italienskt bara.
Jag ser fram emot den dagen då mitt ord är odiskuterbart...

/Da Fish


Kommentarer
Postat av: Kanadicken

Socialt så det förslår! :)

Annars tror jag att jag skulle bli uttråkad om mitt ord aldrig blev ifrågasatt.

Postat av: Kanadicken

Socialt så det förslår! :)

I övrigt tror jag att jag skulle bli uttråkad om mitt ord aldrig blev ifrågasatt.

Postat av: Mikaela

Om du som man någongång lyckas kläcka en odiskuterbar fras... hör av dig, du blir då en legend...!

2009-09-10 @ 08:35:32
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
Postat av: H

Tyvärr tror jag inte respekten för äldre är lika stor här...

2009-09-10 @ 09:44:14
URL: http://hypofysen.blogg.se/
Postat av: Benny

Respekt kommer inte med åldern. Respekt förtjänar man.

2009-09-10 @ 11:45:33
Postat av: burgschki

håller med Benny här ovan.



MEN, de flesta blir ju visare med åren. förhoppningsvis iaf.



..sen finns det ju en genusaspekt på hela saken också.

2009-09-10 @ 12:08:22
URL: http://hamburgskan.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Låter som en bra grej att bli gammal :)

Frågan är väl HUR gammal man måste bli innan effekten kickar in.

2009-09-10 @ 12:57:38
Postat av: DD

Pondus min vän, PONDUS!



Det gäller att ha rätt attityd när man säger sitt "NO". Det kommer inte med åldern, det kommer med erfarenheten.



Repeat after me: "no"



=)



2009-09-10 @ 14:03:09
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Pussjorvas

Ja, pojkar är mesiga, män bestämda och erfarna. Men jag tycker nog mer om de som är självsäkra på ett mer subtilt vis. Hm . Nej.



JAg vill själv inte bli gammal. Jag är nöjd med att vara ett hormon-monster som fnittrar non stop.

2009-09-10 @ 23:02:39
URL: http://pussjorvas.blogg.se/
Postat av: Fisken

Kanadicken:

Ja jag börjar faktiskt att tvivla på horoskop.

Mikaela:

Förmodligen. Jag kan ju försöka.

H:

Nej. Men du skulle ha SETT detta...

Benny:

Ja du har kanske rätt. Men det kanske tar några år av erfarenhet att lyckas med det?

Burgschki:

Din gamla rödstrumpa. Ja tyvärr har du rätt i det.

Huskatt:

OJ! Minst 100 år i mitt fall.

DD:

Ha, ha! Jag skall träna på det!

Pussjorvas:

Ha, ha, ha! Bra där!

2009-09-10 @ 23:17:38
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0