10 dagar kvar...

...vi toppar formen.



Om tio dagar ska jag springa Lidingöloppet. Ett formidabelt lopp som innebär en rejäl utmaning för din löpträning. En del hävdar att det inte är ett riktigt terränglopp efter som det går mestadels på stigar och grusgångar och att det är för lätt. Jag tycker att det är gnällspikar som vill verka hårdare än de är. LL 30 är bara "lätt" om man inte legat på sitt yttersta i 30 km berg-och-dalbana. Om man fegar på en bana man anser för lätt ska man vara tyst. Punkt.

För den som undrar hur ryktet om LL 30 är jobbigare än maran kan titta på Nix eminenta graf över höjderna från Stockholm marathon och Lidingö 30.



Lite guppigare men kortare.

Vår plan (Coach Ingmarie och min) är att nu trappa ned träningsmängden en aning, öka tempot och toppa formen till om tio dagar. Det finns mycket mer att göra och det ska jag berätta om senare.
Bild från Lidingöloppets hemsida.

Jonas Ljung springer generellt under silvermedaljtid och lär nog göra så i år också men jag kommer inte att sikta där i år. Nu hävdar somliga att jag mörkar men jag har inte den träningen i kalendern ett halvår bakåt som jag borde för att knäcka LL på en tid under 2:15. Jag ska dessutom tvinga mig själv att bara springa på känsla genom att strunta i klcokan. Annars kommer jag bara att få hopp och börja pressa trots att jag inte har kapaciteten än.

Är det några fler som kör LL i år?

Bild från Lidingöloppets hemsida.

Min svåger och mina barn springer. Dock inte samma lopp. Svågern kör 30 km men barnen kör Knatteloppet och Lilla Lidingöloppet. Då står en stolt far och hejjar ut med banan!

/N'batha


Kommentarer
Postat av: nipe

Hrm, jag, min man och våra två kompisar skulle springa i år, fira 8 resp 9 års jubileum sen vi sprang förra gången. Men livet kom mellan.Kompisarna har inte hunnit träna, jag fick ont i knät när jag började och maken, tja han har nog förträngt det hela. Vi la ner planerna och siktar på nästa år istället och bara 15km.

2009-09-16 @ 17:58:50
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: pubes

sv: flatlössen är borta! det är klamydian som vägrar ge med sig!!

2009-09-16 @ 18:02:55
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: n'batha

nipe: Kanske lika bra. Att springa LL30 otränad är väl tufft.



pubes: Jag glädjer mig för din skull.

2009-09-16 @ 22:05:22
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Barbro Binda

Vill säga att jag respekterar och beundrar dig och ditt engagemang för springeriet. Är också HELT övertygad om att du och din fru lever i ett jämställt förhållande och delar på rubbet. Jag önskar dig stort lycka till i loppet och håller tummarna hårt! BB

2009-09-16 @ 22:39:56
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Jennyh ♡ lever lyxliv på Malta ;)

hej :)

allt bra med dig?



puss&kram

jennyh.se

2009-09-16 @ 23:01:09
URL: http://jennyh.se
Postat av: nipe

Ehum, jag gjorde det way back 2001. Totalt hade jag 43 km träning i benen innan. Det var inte så smart kanske. Men jag tog mig i mål, på en av LL sämsta tider. Men dock i mål, det lever jag på än. Däremot har jag lovat mig själv att aldrig vara så oförberedd nästa gång. Trots min lilla träning innan, har jag nästan bara goda minnen från loppet.

2009-09-17 @ 09:26:19
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0