Shitlist

Nästan varje dag så stöter jag på något i trafiken som får mig att knyta handen i fickan
och tänka att "nä nu jävlar. Nu bloggar jag om detta!"

Det flesta milen är ett transportsätt som är meditativt.
Jag åker många mil varje år i tjänsten främst. Runt 5000 mil avklarades förra året om man
lägger till de privata milen.
Jag tycker att det kan vara rätt skönt att avverka mil.
Man får en chans att varva med och planera.

Några saker är dock mindre njutbara. Snudd på irriterande faktiskt så jag tänkte slå slag
i saken och göra en lista på saker som de kan ta bort:

Plats 10. Soliga mornar i juni.
13 grader i luften kl.07:00 och strålande sol och du KAN inte ta motorcykeln p g a
att du skall ha med dig för mycket saker eller för att businessklädsel är påbjuden.


Plats 9. Drive by using the force.
Honda är en fantastisk bil på de flesta sätt och jag är urnöjd...MEN...den äter en
hel del glödlampor. En gång så slocknade båda strålkastarna 2 km hemifrån.
Det gjorde det mer spännande än vanligt att åka hem.


Plats 8. Fredags och måndagstrafiken i Stockholm.
*suck*



Plats 7. Mopedbilar.
Varför dyker dessa alltid upp 30 meter EFTER skylten som stolt förklarat att det
är enfiligt med vajerräcke de närmaste 13km?


Plats 6. "Just ja...berättade jag att det är after work idag?"

Du har nyss passerat Södertälje när någon mailar eller ringer för att meddela att
du är bjuden på öl efter jobbet och att du skall lämna bilen hemma.



Plats 5. Så himla nära...
Du har avverkat 40mil. Klockan närmar sig 22:00 efter en lååång arbetsdag och du
har 1,5 km kvar till hemmets lugna vrå. Då är tågbommarna nere.



Plats 4. Gör en u-sväng!
På besök i trakter där du inte hittar så kör du blint efter GPS. Omgivningen innhåller
helt plötsligt bara åkrar och traktorer. Efter 1,8 mil säger GPSen "Gör en U-Sväng".



Plats 3. Halkutbildningen i Storstäderna.
1mm snö och tidningarna skriver (helt riktigt) om trafikkaos.

 

Plats 2. "Nått har dykt upp."
Du har gått upp mitt i natten för att åka många mil till ett möte. 1  timme innan mötet
ringer de och avbokar.



Plats 1. EU-toppmöte i Älvsjö.
Hur fan skall jag lära mig att älska EU när ni stänger av hela stan? Varenda avfart är
blockerad av polisen... Håll mötet på Arlanda för tusan!



Tack för att ni lyssnar!

/Da fish


Kommentarer
Postat av: Ingmarie

haha! Med andra ord; åk kommunalt och skrota EU. ;-)

2009-10-24 @ 08:30:28
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Petra

Det är ett rent helvete att mötet hålls i Älvsjö. Kan dom inte ha mötet någonstans ute på landet där det inte finns någon trafik som kan störas? Som i Växjö. Där är det ändå mest bara epa-traktorer som körs runt.

2009-10-24 @ 10:44:35
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Huskatt

En gedigen lista !

Några saker förvirrar dock, vad många filer det finns på vägen? VA??? och så är det något svart och slätt du kör på...och inget grönt som växer i mitten...konstigt...

2009-10-24 @ 12:44:36
Postat av: n'batha

Smygsosse!

2009-10-24 @ 14:54:55
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Barbro Binda

C-Y-K-E-L. Åsså älskar jag dig alldeles ohämmat denna lördag!

2009-10-24 @ 17:09:36
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: DD

SMARTASS!!!! ALLA vet att EU-toppmöte i Stockholm innebär EN sak - trafikkaos. VARFÖR är du där och kär bil då? VA?! VA?! VA!?!?!?!?



tåg



Annars håller jag med dig till hundra procent. Fast du glömde en favorit - oändliga stillastående köer pga trafikolycka. Vägen helt avspärrad för trafik i 2 timmar och du bara sitter där. Panik, försenad, hungrig, kissnödig OCH snart slut på soppa i bilen. Tjo!



Trevlig lördag!

2009-10-24 @ 17:56:42
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: H

När jag började läsa trodde jag mer att det skulle vara dumma saker folk gör i trafiken...tror jag har till en roman om det. Jag kan sammanfatta ditt inlägg med två ord: Murphys lag. Håller verkligen med om moppebilar....

2009-10-24 @ 18:09:27
URL: http://hypofysen.blogg.se/
Postat av: diana

Om du inte har hittat den ännu, så tror jag att du skulle uppskatta denna bloggen: http://bloggfrossa.blogspot.com

2009-10-25 @ 00:36:17
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Petra

Sv: Yes, allvarligt. Över 2 dm hår klipptes bort och nu är det riktigt kort. Bilder kommer när jag har fått Telia och Samsung att fixa så att min mobil fungerar som dn ska =)

2009-10-25 @ 16:25:05
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Fisken

Ingmarie:

Ja jag anser att vi borde skaffa kommunala alternativ eller varför inte kollektivtrafik?

Det vi har idag som inte går i tid och som är dyrare än att flyga kan knappast räknas va?

Petra:

asg Var inte du ifrån de trakterna?`

Huskatt:

Ha, ha, ha!

N'Batha:

Hellre det än smygbosse.

BB-Babe:

Om jag CYKLADE 5000 mil om året så skulle jag i och för sig få lår som Lance Armstrong men jag skulle inte riktigt hinna med att blogga då.

DD:

Jag hade missat det. Hörde det på trafikradion faktiskt... :-s

H:

Ja det är nog en bra sammanfattning.

Diana:

Jo jag ÄLSKAR Mike Bike. Det finns en bitterhet i det han skriver som jag uppskattar.

I och med att han bor i Göteborg så har han ju också en outtömlig källa av bitterhet att ösa ur.

:-D

Petra (igen):

Spännande! Se till att fixa det...nu...nu!!!



2009-10-26 @ 09:50:52
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0