När jag var barn

Alltså när det fanns 2 tv-kanaler, man kollade på film på bio eller på en VHS-spelare och
utemat betydde grillad special med skivad gurka och en loranga blackorange.

Flashback.
Genom jobbet stöter jag helt oväntat på en barndomsvän. Jag var inte alls beredd på
det då vi inte setts på 15-20 år.

P och jag växte upp i husen brevid varandra och egentligen var det mest hans bror
jag lekte med mest eftersom P är 3 år äldre än mig. Men med tiden så var det P som
lärde mig allt det där som coola äldre killar kan. Åka på bakhjulet, cykla utan att hålla
i sig, windsurfa, åka vattenskidor, åka vanlig pulka bakom motorbåt, svetsa dit ett par
slalomskidor på ett badkar så man har något att roa sig med i backen osv, osv...
dvs det vanliga.
Jag har än idag ett bestående minne av honom.
När jag var 6 år skulle han lära mig att sladda med min cykel utan att bromsa.
Med ett barns logik så valde vi självfallet att göra detta på deras grusade uppfart som
var uppbyggt så att det var ett "stup" på 1,5 meter mot ett potatisland.
Försöket slutade i att jag for i luften och gjorde en volt, landade perfekt på hjulen och
slungades in i chopperstyret med magen före.
Idag har jag ett litet, litet ärr kvar strax ovanför ljumsken som minne ifrån den färden.
Detta KAN vara ett problem då det ser lite ut som ett sugmärke.



Vilken tjej tror NI köper ovanstånde historia som förklaring på ett sugmärke?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Haha hade jag hört den förklaringen hade jag bara sagt "mhm..." och frågat hur du egentligen fick sugmärket. Och förresten, svetsa fast ett par skidor på ett badkar?!



Sv: Klart den är :D Har man väl köpt en dyr mobil, haft en massa krabb med den så måste den testköras noga när man väl fått tillbaka den från teknikerna :D

2009-11-13 @ 10:22:41
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: n'batha

K+ Jennie köper den.

2009-11-13 @ 18:38:42
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Huskatt

Hm..nu är det ju så här, att så fort man lyckats få sin kvinna att vråla "Åh herre GUD" i sängen, så kan man komma undan med precis vad som helst.

Så...om min man dragit den historien, hade jag bara nickat och hållt med...

Så vad sa din fru?

2009-11-14 @ 21:51:29
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Fisken

Petra:

Ja, man kan åka skitfort i ett badkar visade det sig.

N'Batha:

Ja och hon visar dessutom SINA ärr!

Huskatt:

asg Nja, hon märkte det inte ens första året eller nått.

2009-11-16 @ 08:33:49
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0