Könsneutral pedagogik

Min sambo är inte bara dagisfröken utan också ensam kvinna i ett hushåll som
består av 4 personer. Hon lägger otroligt mycket energi på att låta killarna förstå
att killar VISST kan ha röda kläder och att tjejer VISST kan leka med bilar...

Gårdagens händelse var nog ett bakslag för henne!
På väg till Valborgsfirande hos min bror med familj så stannade vi vid ett "stort"
köpcentrum. Min sambo och lillkillen gick in på Coop för att handla lite gott, och
jag och snart 6 åringen gick in på bolaget.
Hypereffektiva och målsökande så tog vi sikte på en låda mellanöl och sedan
rusade vi mot kassan. Allt var över så snabbt så vi bestämde oss för att gå in
på Coop och göra Mor och lillen sällskap.
När äldste sonen får syn på sin mor så springer han mot henne och skriker
samtidigt för full hals över frysdiskarna:
-Mamma vi köpte ingen tjejdricka! Vi köpte bara ÖL!!!



Min förstfödde inser det inte just nu, men han har ett låååångt samtal
väntandes runt hörnet...

/Da fish

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: n'batha

Det luktar lite som att far inte arbetar MED mor i detta fall. Kanske inte emot heller men...



Manlighet är ju, som vi diskuterat tidigare, väldigt viktigt för somliga ;)

2009-05-01 @ 23:59:08
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Fisken

N'Batha= Jodå! Jag dolde mitt skratt väl... Faktum är i DETTA fall så är jag helt oskyldig till termen tjejdricka. Jag gillar ju Smirnoff Ice?

2009-05-04 @ 08:19:30
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: DD

hahahahah, man ska lära pojkarna ta verbala örfilar riktigt tidigt. Då lär dom sig att slå dövörat till i framtiden. Exemplarisk macho män väntar framtidens flickor.



2009-05-04 @ 10:20:52
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0