Lördag

Vår vana trogen så dök det upp lite småsjukdomar och annat som höll på att välta vår
plan om lite samkväm mellan N'Batha och Da Fish.
Genom en snygg omprioritering så lyckades vi ändå hamna framför TVn och kollade på
Schlagern...
KUL att det inte vart något av pojkarna som ser ut som vandrande glidmedel som vann!

Mycket av kvällen gick till att diskutera ombyggnaden av min fd gillestuga som går under
arbetsnamnet: "furugruvan".
Ca 3 ton furu har jag tagit ur där och nu är det bara betong kvar.
N'Batha är ett stilgeni och hade han varit något fullare så hade han förmodligen föreslagit att
vi skulle inreda i bakelit och 70-tals plast, men nu föreslog han i stället tunn trådmetall som
jag mer förknippar med 50-60 tal. Otippat... Kan ju bli snyggt?
Jag får fundera lite på det!



En ny trapp skall det bli i allfall!

/Da Fish


Kommentarer
Postat av: NiklasN

Luffarkonst låter ju onekligen som ett intressant alternativ till furupanel i gillegruvan... bättre eller sämre låter jag vara osagt, jag är ju inget stilgeni utan ser främst till funktionen...

klä den nakna väggen, check!

samla massor av damm till en brandfara, dubbelcheck!

* samtalsämne, CHECK! (men inte nödvändigtvis när värden hör...)



Alltså är tunn trådmetall bättre än Laura Ashley-tapeter...

2009-03-15 @ 15:09:36
Postat av: Fisken

Niklas N= Ja, absolut och ja!!!! Men metalltråden vi diskuterade i detta fall var HUR vi skulle hänga trappen. Kanske kan kombinera det med luffarkonst?

2009-03-15 @ 16:45:53
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0