Kan man bli portad ifrån lekplatsen?

Underbara dagar i solen, men skidor, lek och en och annan öl.
Sällskapet är Fiskfamiljen, Svågern med 4 åriga tvillingar + svärfar.

Igår så var jag och lilleman som är 2,5 år i lekparken. Solen sken och vi hade det
verkligen mysigt. Ifrån lekplatsen hade vi god uppsikt på barnbacken där min sambo,
hennes bror och svärfar jobbade på att lära tvillingarna att åka lift.
De är verkligen duktiga!
MEN de skiter totalt i att svänga eller att bromsa med plogmetoden då det enligt dem
"går så sakta då".
Upplägget är alltså redan här helt klart för en del glada skratt i skadeglädjens tecken.



Jag och lilleman får alltså ifrån vår plats på kålrotsmasken se följande klassiker:

Sambon och svågern åker upp med tvillingarna i liften och säger sedan åt dem att
åka zick-zack nedför backen. Svärfar står nedanför.
Eftersom de inte litar på tvillingarna så säger de åt dem att OM det går för fort så
skall de åka mot farfar (svärfar för er som är trötta) så får han stoppa dem.
Tjejen i tvillingparet sätter av klockrent rakt ned i 30-40 km/h rakt mot svärfar och han
passar självfallet på att filma händelsen så i stället för att ta emot flickan så flyttar
han på sig!
Resultatet blir att hon smäller rakt in i ett gäng som står och tar av sig skidorna för
att gå in i värmestugan. De far som bowlingkäglor... Tjejen skriker, Sambon skriker,
svågern skyndar dit och till och med svärfar småjoggar!
Jag och lilleman...vi skrattar så att vi trillar av kålrotsmasken!

Hoppas ni också har en bra vecka!

Soliga hälsningar ifrån Da Fish.

Kommentarer
Postat av: E

Jag blir gruvligt avundsjuk på din fjällvistelse, fantastiskt. Må väl och åk lite skidor för mig också.

2009-03-24 @ 15:43:41
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha rutin! jag var oxå störtloppsunge när jag var liten, så mamma o pappa fick ha koppel på mig i backen.

2009-03-24 @ 18:19:41
URL: http://thisistotallygoinginmy.blogg.se/
Postat av: Fisken

"E" a.k.a The Devilswears=...Jag mår toppen! Tack för omtanken!

Princess...= Jag är så sjukt gammal så mina föräldrar gick i skidskola när JAG redan åkte störtlopp i svarta pisterna.

Jag HAR dock koppel på mina telingar...

2009-03-24 @ 19:34:27
Postat av: Rookkeer

Påstår du att "gammel gäddan" har gått i skidskola föddes inte han med ett par skidor eller var det något annat?

2009-03-27 @ 06:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0