Poesi och hamburgare

UTMANING: Temat är kassa, pompösa, prettodikter. Ni ska ju även såklart ha
skrivit dem själva och de får inte ta längre än 15 minuter att skapa.

Burgschki har gett oss en utmaning. Den är för svår för att motstå. Lökigt
är ju mitt mellannamn...

13,8 km.
En stålande dag. Så djävla strålande!
Jag biter mig fast. Fast i mitt beslut. Fel beslut men fast besluten att genomföra.
En för liten väg på för mycket muskler. Adrenalin som pumpar med ljusets hastighet.
En vårdag med natur som är baxnande vacker försvinner i mitt tunnelseende.
Endast nästa punkt är i mitt sinne. Kropp som värker av ansträngningen.
Muskler som skriker. Som nästan överröstar den av raseri vrålande urkraft
jag gränslat. Mekanik möter sinne. Rädslan kastas av. Av hungern. Av suget.
Det är svårt säger dom. DOM? Vad fan vet dom? Det som är svårt är att dö!
Att INTE dö, Att fortsätta. Att fortsätta trots att du är rädd. Rädd för att dö.
Men mest av allt för att bli DOM.

/FISKPOET


DADDA - EN SJÄL

Digi däng dang.
Som viljans arrangemang.
Ett avtal med autoproppen
som lerduvor kring hela kroppen.
Hå hå ja ja,
en riobjörn i nalle de janeiro.

/N'batha M'bwele


Kommentarer
Postat av: burgschki

haha. jättefina!

2009-06-12 @ 11:35:13
URL: http://hamburgskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0