Snuskig humor

Ibland så ÄR det roligt att handla kläder. I allafall om man har snuskig humor.
SPECIELLT om man har en sambo som rodnar lätt...

Snuskigt mycket shopping
Skatteåterbäringen ramlade som sagt äntligen in vilket av en ren slump lyckades

sammanfalla med att vi skulle till Stockholm och handla julklappar.

Eftersom vi helt plötsligt hade en rätt väl tilltagen budget så handlade vi som galningar.

Själv HATAR jag att trängas i affärer.

Runt 4 timmar och 6000:- senare så var vi på en Kapp Ahl i Kungens Kurva.

Jag var så uttråkad så att jag nästan funderade på att svälja en galge bara för att

förkorta lidandet. DÅ händer det oväntade som gör hela min dag...

 

I kassan står det en ung, vältränad kille på drygt 20 år. Han har ett bländvitt

leende och han är väl medveten om effekten han har på kvinnor.

Även min sambo tittar lite i smyg och han lär dyka upp i lite våta drömmar på var

och varannan tant som var i butiken den dagen.

När vi sedan kommer fram till kassan med kläder till barnen så står min sambo

och fumlar med några grejer som ligger i en låda vid kassan för att slippa möta

expeditens djupblå ögon.

Sambon är expert på att tappa köttbullar, spagetti, tomat och div mat i och i trakterna
kring urringningen på tröjan och kanske var det därför hennes ögon fastnade på en
"fläckbortagningspenna" som låg i lådan?
Hon lyfter pennan och läser högt på den:
-Ett oumbärligt hjälmedel. Perfekt för vinfläckar, kaffe och för feta såser...

Hon tänker tyst en stund medans jag står och tittar på när killen i kassan med van och
snabb hand viker plaggen och lägger ned dem i kassen, och sedan fortsätter hon:
-Bra mot såsfläckar? Då måste den väl funka på mat också va?



Jag tittar på henne och ler tyst.

Expediten tittar på mig med ett stort leende och sedan säger han:

-Jag hörde inget!

Jag ler ännu bredare och jag ser att det sakta går upp för min sambo varför vi står och
flinar åt henne och hennes ansikte förvandlas snabbt till färgen "signalröd".
Småskrattande tackar jag för hjälpen samtidigt som jag tar emot kassarna med kläder
av expediten och sedan går jag glatt genom butiken mot dörrarna.
Sambon tittar envist ned i marken...

IBLAND är det kul att handla kläder!


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

HAHAHAHAHAHAHAHAHA! Både jag och killen skrattar så att vi kvider just nu!

2009-12-06 @ 17:37:11
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: DD

Funkar även på mat....haha....den var riktigt rolig.



Jag å andra sidan hade nog lyckats få den snygge eexpediten att rodna....sån e jag.



Föresten - Exact location (GPS koordinater) önskas till butiken i fråga ;D



2009-12-06 @ 19:57:04
Postat av: diana

Mwahahaha, klockren humor ;)

Svar: Japp ofta ;)

2009-12-06 @ 20:33:17
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Barbro Binda

Sånt HÄR älskar jag! :-) (Ja, förutom dig då..) Klänningen på bilden, finns den på KappAhl? Jag gillar klänningar i Bechamelkvalité! Kyssar i natten!

2009-12-06 @ 21:56:51
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: mångmamma

Svälja en galge!!!

Förkorta lidandet!

Underbar formulering.

Postat av: Skinhead Barbiedoll

Så jävla bra :D

2009-12-07 @ 09:08:44
URL: http://skinheadbarbiedoll.blogspot.com
Postat av: ullebengtsson

Hehe, i den butiken vill jag åka dit för sexuella trakasserier:)

2009-12-07 @ 11:18:55
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Fisken

Petra:

Hälsa killen och tacka! :-)

DD:

Ha, ha, ha! Förmodligen hade han väl det. GPS till Kungens Kurva? Hur många Kapp Ahl tror du att det finns där?

Diana:

Tack!

BB-Babe:

och jag älskar dig för att du kan stava till bescha..be...besja..be..FAN.

Mångmamma:

Jag skriver ut min smärta. :-)

Skinheadbarbie:

Det var länge sedan! Välkommen. Jo jag kan säga att jag skrattar fortfarande åt det.

Ulle:

Ha, ha, ha!

2009-12-08 @ 16:23:30
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0