En helt vanlig dag

Jag tänkte förklara varför jag inte bloggat på ett dygn.

Manlighet.
Sista jobbardagen innan julledigeheten är inte direkt något att skriva om. På allvar.
Min chef kanske råkar titta förbi.
Vi kan väl säga att jag blev klar med allt jag skulle göra väldigt tidigt och att jag gick
och hämtade ungarna och så fort min sambo kom hem så smet jag iväg för att hålla
förra årets nyårslöfte. "Börja gå på gym". [Check]
Väl där så fanns de stereotyper som förväntas finnas där:

1. Killen som är härstammar ifrån någon ort i centrala uzbekistan och som har lika
    imponerande axlar som hans rumpa och midja är imponerande små.
2. Tjejen som tror att alla killar dreglar för att hon har en perfekt rumpa.
    (note to self: Tag med handduk nästa gång)

3. Fotbollstjejerna som är tvingade att gå av sin tränare.

4. Tjejen som bestämt sig för att skaffa ett nytt liv och som går runt med instruktörens
    fusklapp i ett krampaktigt grepp.

5. Tanten som TROR att hon har en perfekt rumpa och vill framhäva den med g-string
    i ett par tightssom förmodligen kostade skitmycket, men som ger känslan av att någon
    försökt att pressa in en container i en latexbörs.
6. Killen som har en kropp som en gud och som tror att alla kvinnor dreglar efter honom...
    och de gör de. *fan*
7. Gubben i orienteraroverall ifrån 1982 som "tränar mest för att hålla igång" och som är
    så råstark att killen med axlarna konsekvent vägrar köra efter honom för att det är för
    förnedrande att byta till lättare vikter
8. Småtjejer som har hört att "tjejer som tränar får sexiga kroppar" men som mest sitter
    och snackar, fnittrar och kollar in killen med kroppen.
9. Killen som kört vikter sedan tidigt 80-tal och som har 5 lager kläder på sig.
10. Tjejen som tränar jämt och som känner alla.

...och så jag.



Eftersom detta är första gången jag kör vikter på 7-8 år eller nått sånt så tog
jag rätt lätta vikter för att känna att inget gick sönder av ren förvåning.
Kroppen höll och jag körde många repetitioner istället och dessutom fokuserade
jag på axlar, skuldror och bröst.
Det pinsamma är att ALLA de 10 olika typerna som jag beskrev ovan körde på tyngre
vikter än mig, och jag får inte upp armarna!
Problemet är nämligen inte främst vikterna. Det är ju att jag inte vill vika mig!
Jag VILL köra hårt och jag VILL göra många rep men jag vill ju helst inte att det skall
synas att jag håller på att göra på mig. Man är väl liksom ingen kisse som svimmar...

Så fort jag kom hem så satte jag igång att lägga in sillen, strök kläder och sydde igen
ett hål i mina byxor. Redan DÄR kände jag mig en aning manligare än på gymmet!
För säkerhets skull så passade jag även på att göra rent både toalett och avlopp på
köpet.
Nu luktade mina händer både fisk och bajs. Förvirrande.


Har ni orkat att läsa så här långt så är jag den första att beklaga! Jag har inget vettigt
att säga utan jag ville bara berätta att jag har tränat och jag fortsätter att skriva på
detta inlägg i ren eufori av att jag ÄNTLIGEN lyckades lyfta armarna enda upp till mitt
tangentbord.

/Da fish


Kommentarer
Postat av: DD

Då säger jag bara EN sak: GOD JUL!!!



Jag är imponerad över att du faktiskt drog till gymet INNAN nyår....fast kanske ett helt år för sent. Förvirrande...



Lycka till med sillen. Jag drar till Malmoe.



Pussar och kramar och ett nynnat "jingle bells"



2009-12-23 @ 08:46:19
URL: http://jadetärjagsomärRudolf.nu
Postat av: ullebengtsson

Bra jobbat fisken. Men du glömde en typ. En 42-årig, lätt rundlagd brud i mysbyxor och långärmat som parkerar rullstolen mellan maskinerna. Tur att man har bra självförtroende, det händer ju att folk glor, haha

2009-12-23 @ 09:28:06
URL: http://https://ullebengtsson.wordspress.com
Postat av: H

Jag som tänkt att jag bara inbillat mig att folk stirrar på andra på gymmet...Nu har jag verkligen en anledning att inte gå dit.

2009-12-23 @ 12:26:07
URL: http://hypofysen.blogg.se/
Postat av: Barbro Binda

Jasså, är det min container ni tittar på? Nu förstår jag varför ni skrattar...men älskar dig, det gör jag ändå!

2009-12-23 @ 18:21:58
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Petra

Heja fisken!

2009-12-23 @ 20:22:42
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Självklart är jag sjukt stolt över dig som äntligen fått arslet ur och börjat träna :)

(retas på du...nu ska jag vässa klorna lite...)

2009-12-23 @ 21:51:03
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Ingmarie

En gång är ingen gång...;-) Fortsätt nu så det blir en VANA!

2009-12-25 @ 14:54:05
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0