träningen då?

Tränar N'batha eller gnäller han bara på Fisken att göra det?


Tja, det är ju sisådär med det. I våras gick jag ner från ett snitt på 9 mil/vecka till 19 km/vecka. Jag kom nämligen bort från mitt kontor där jag praktiserade och började skolan igen. Skolan innebär för de flesta mer fritid medan det för arkitekturstuderande innebär mindre. Obligatorisk närvaro och ca 30 timmars arbete + projekttiden ger små marginaler till träning.

Jag är med andra ord på väg upp igen. 5,5 mil förra veckan (3 kvalitétspass) där favoritpasset blev 18 km i tävlingsfart (marathonpace 4:15/km). Denna vecka öppnades med 28,2 km på Lidingöloppsbanan i ett snittempo på 4:41/km. Helt ok med tanke på kuperingen och att jag mest njöt av naturen. På tisdag nästa vecka skall jag tävla i 10.000 meter på Stockholmsstadion och kör därför mest kvalitét denna vecka och lite mindre mängd. 10x1000 meter imorgon @ 3:50 och en minuts vila sedan 15x200 meter @ 39 sek för lite tempo till benen innan tävlingen.


Hur ska jag träna inför Sötäljeutmaningen då? Ja, jag fokuserar inte så våldsamt på den eftersom min favorittävling Lidingöloppet går några veckor innan. Dock har jag tänkt pröva en ultraintervall-variant innan dess. Det är nämligen populärt bland ultralöpare att springa milen 5 gånger samma dag som intervallträning. Jag ska testa att springa 2 mil 3 gånger samma dag för att få lite känsla för stumheten som benen kommer att drabbas av. En och annan mitrokondier kommer väl passet också ge! Jag tror att det passar ultradistans bättre än milen.

Och ni då? Hur har det gått med träningen?

/N'batha

Kommentarer
Postat av: Mia

Joho då det går så bra så med mina mått mätt :)

2009-08-19 @ 13:46:22
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Ja jag tränar, ber, tränar, ber, tränar, ber, ber, BER att min fot vill vara med i det roliga igen. Är "utmanings"datumet spikat? 15-18/10 är jag uppbokad men resten av oktober tror jag är fri och jag vill verkligen vara med! Om det så ska bli på hjul! (Får väl ta två varv som straff...)

2009-08-20 @ 20:27:17
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0