En helg

Så gick då ännu en helg. Fest hela tiden. Jag börjar att bli för gammal för detta.

Fredag
Fredagen ägnade min sambo åt samkväm med jobbarkompisar. Detta innebar
att jag och småkillarna fick en kväll "bara vi grabbar"...
Vad är bättre än två lintottar, Bolt på hyrfilm, ostbollar och en folköl?
Pga att vi lämnade av mor på stan vid 18:20 så kom vi igång sent med filmen
och jag trodde att killarna skulle slockna innan den var slut, men de tyckte att
den var otroligt spännande och höll sig vakna.

Efter avslutad film på väg mellan soffan och tandborste så återberättade 6-åringen
hela filmen som jag just sett. Den var bättre i original än i 3 min versionen men
tydligen så spelade hamstern en enorm roll i hans version av filmen?
Själv gillade jag den bittra katten bäst.
Min 3-åring hade en enda kommentar: -Han hade ritat på magen...
DIREKT efter de somnat så gick jag och gömde alla tuschpennor!


Lördag.
Vaknade skapligt tidigt. Vi packade våra saker och begav oss till Roslagens kust
för att äta kräftor och för att fira med svärfar som fyllde år.
Jag mådde rätt kasst fortfarande efter en tung vecka så efter avslutad mat så
la jag mig och vilade en timme och efter det så var det nyktert resten av helgen.
Totalt 2 starköl och en folköl fördelat på två dagars festande...
Ungarna firade istället med att springa oavbrutet och helst åt olika håll.
Detta gjorde att vi istället kunde koncentrera oss på vadslagning om hunden som
jagade dem eller ungarna skulle däcka först.
För att hämnas på min kropp så avslutade jag min lördag med en tokhet bastu
och sedan satt jag naken i natten på altanen och kollade på stjärnorna.

Söndag.
Vaknade utvilad vid 10:00 eftersom vi hade barnvakt. Morfar lekte med ungarna
och tydligen hade bastun jagat fart på kroppen?
Ungarna och hunden gick upp vid 07:30 och gick ut för att springa.
Vid 11:00 tog dock första ungen slut.


10 minuter senare satt även hund och storebror och tittade på film.
Jag hade mina pengar på att hunden skulle däcka först!

/Da fish

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Petra

Sv: Jag var i Kungens kurva (closer to home). Hade du varit där vid lunchtid hade du inte kunnat undgå att se mig.

2009-08-31 @ 09:44:11
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Låter som en rätt trevlig helg. Och bristen på alkohol, den vägde jag upp åt dig:)

2009-08-31 @ 09:47:27
Postat av: burgschki

låter jätefint.



jag hade så många planer, men torsdagen o fredagen tog all min energi så sen blev jag fast i soffan resten av helgen.

2009-08-31 @ 10:27:09
URL: http://hamburgskan.blogspot.com
Postat av: H

Tur att det var en vägg där så sonen inte trillade ur fåtöljen.

Sv: Jag har bara koll de två förstnämnda..inte hårdporren...men det har tydligen du..;)

2009-08-31 @ 11:47:41
URL: http://hypofysen.blogg.se/
Postat av: H

Sv: Även du?

2009-08-31 @ 15:28:21
URL: http://hypofysen.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Jag brukar bli bakis av att vara uppe för länge. Snacka om lättpåverkad...Å andra sidan är jag extremt billig i drift. ;-)

Jag älskade Bolt! Precis som jag älskade Ratatouille och alla andra Disney-cartoons. (Det är väl så att man liksom "går tillbaks" i åldern när man blir äldre? Snart kommer jag kanske att gilla ABC- och pek-böckerna med...)

Sv; Du är då en gullunge! Fastän du är en FISK!TACK!

2009-08-31 @ 15:28:55
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Åsa

skratt jag gillar ditt sätt att beskriva saker, och det vet jag att jag har tyckt tidigare så det är alltså inte bara för att jag har varit vaken alldeles för länge, äntligen är klar med deadlinen, och inser att jag kommer rasa omkull om jag försöker ta mig ur stolen och in i sängen. Det var perfekt med en härligt skratt precis här! =D

2009-08-31 @ 18:05:34
URL: http://xcobra.blogg.se/
Postat av: Fisken

Petra:

Jag kan inte skriva om IKEA. Det är för onskefullt.

Huskatt:

Snällt av dig att offra dig på min ranson också! :-D

Burgschki:

Så skönt. Saknar de helgerna.

H:

Tydligen? Tyskar är bra på bizarrporr och konstiga videos...och öl.

H2: Ja. ALLA män är svin. Även jag.

Ingmarie:

De filmerna är en av fördelarna med att ha barn. Jag har aldrig lämnat dem så jag vet inte om jag degenererar eller inte?

Åsa:

Tack! Det var snällt!

2009-08-31 @ 18:15:39
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: nipe

Underbar läsning rakt av. Gillar din skrivstil.

Ang Bolt, katten är ju absolut bäst! Duvorna i Central Park gillar hela familjen skarpt. Kolla, han sitter fett med fast med huvet...

2009-09-01 @ 13:26:02
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0