Jag har så tråkigt!

Jag håller på och ökar min totala veckomängd från 4-5 mil i veckan till 10-12 mil i veckan någon gång i december -08. Just nu är jag uppe i 6,5 mil i veckan.

Långsam upptrappning, periodiserad ökning och lite längre stangerade perioder utan ökning är metoden. Jag tycker verkligen att det är skitkul! Mitt problem är viloveckorna. Just denna vecka har jag tre pass på totalt 4 mil. Jag vet att det gör massor av nytta med fy vad det är tråkigt att inte springa.

Mitt hopp står till söndagens pass då jag ska ut och springa 25 kilometer på lidingöloppets bana med Olle och Allan. Bara jag inte överdriver tempot i kalv-iver och tar slut före Grönsta gärde.

image165

Jonas och jag hos Per på Ängsätra IP våren 2007, 5000 meter. Det regnade.


Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0