Nightrunner

Totalt lugn infinner sig trots att jag far dundrandes som en missil genom mörkret.

Radioskugga efterlyses!
Igår lämnade jag Göteborg och for hem efter att ha stoppat till och jobbat halva dagen

i Borås. Nära, kära och ytligt bekanta försåg mig under hela dagen med lokala
väderleksrapporter då jag åker på sommardäck fortfarande pga av att vi bytt leverantör
av däcktjänster på jobbet.
Efter moget övervägande så ansåg jag att rapporterna av snö var minst alarmerande
på den östra sidan så jag valde att åka över Jönköping.
Jag hade 4-5 timmar i bil framför mig och jag satt och utnyttjade egentiden till att planera
vad jag hade att göra framöver på jobbet fram tills jul och med ett halvt öra så lyssnade
jag på radion som skvalade i bakgrunden.
Plötsligt hör jag hur det omisskänliga missljudet av dansbandskampen når mina öron...

Det finns i princip inget jag hatar mer än dansbandskampen. För er som inte har koll på
detta så är det ett gäng dansband som ger sig på att göra "covers" på mer eller mindre
kända låtar.
"Covers" i denna mening betyder i klartext att en klanglös sångare lägger en enforming
slinga över en melodi som ett amatörband lyckats göra platt.
Dessa clowner lyckas till och med göra värdelösa låtar sämre!!!
I höjd med Jönköping hörde jag då det omisskänliga ljudet av pisscover med alla tydliga
tecken på Dansbandskampen och jag satt närmaste kilometrarna och drömde om olika
sätt att förstöra Strängnäs och på vilket sätt jag skulle få Peter Settman att försvinna...
Låten jag lyssnade på var Vida la Vida.



Det visade sig vara Darin...
WTF??? Darin?
Vad var det för idiot som tyckte det var en bra idé att låta detta "menlösa fjortis
glidmedel" sjunga låten? Det låter ju som signaturmelodin för hissmusiktoppen på P4.

Det enda jag hatar mer än Darin idag är kombinationen snö och vinterdäck!
Karma slog givetvis till med full kraft och utanför Mjölby som jag skämtade om igår så
snöade det så mycket så att snön inte hann smälta bort ifrån vägbanan.



Planen för idag är alltså:
1. Ring DHL och buda Peter Settman och Darin till Sibirien.
2. Ordna radioskugga i Strängnäs så att de inte kan sända dansbandskampen.
3. Fixa vinterdäck och besiktiga bilen.
4. Ta en kaffe och lugna ned mig.
5. Ta en kaffe och jobba.

Vad händer i era liv?

/Da fish 

Kommentarer
Postat av: mångmamma

Haha, underbart.

Fick också spunk när jag hörde Darin i denna låt första gången.

Själv fryser jag, har tänt pannan, tar en kaffe och väntar på telefonsamtal!

Trevlig dag!

Postat av: Petra

Jag fick en chock när jag hörde Darins låt...herregud vad dålig!



Sv: Du skämtar? Bodde du på ett hotell utan kanal 9? Kan du inte skriva med det som ett krav till dina hotellbokare att kanal 9 MÅSTE finnas?

2009-11-05 @ 10:00:54
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: DD

Åhmendu, Darin låter ju underbart skön i just "Viva la vida". Jag diggar Darin...



Sen det där med snö och dansbandsmusik - det är fet karma Fisken och du får skylla dig själv.



Idag ska jag dricka kaffe, läsa tråkiga rapporter, planera min egen rapport, stirra ut på det gråa vädret, dricka kaffe, läsa lite bloggar, dricka kaffe, dricka kaffe, läsa rapporter, dricka kaffe...



och sen ska jag simma 1000 m



What a great day!



2009-11-05 @ 12:19:59
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: ullebengtsson

Shit fisken, får många mil i bilen med hypnotiska torkarblad och snöglop har sänt dig över kanten. Inte mig emot, det är rätt skönt här i dåreland. Nu ska jag gråta till "Morden i Midsomer" för att det är så vackert.

2009-11-05 @ 12:40:21
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: TLDR

Karma is a bitch!

2009-11-05 @ 13:07:37
URL: http://likeanathlete.wordpress.com
Postat av: Huskatt

Du vet vem Darin är...bara där spricker det.

Jag tror du är riktigt torsk på dansband, så kom ut ur garderoben nu, vi tycker inte sämre om dig för det.

Det är helt ok att vara sig själv...

(så går det när man jävlas med Mjölby)

2009-11-05 @ 13:12:38
URL: http://http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Stormen

Målar, mäblerar om, reparerar en köksoffa. Just nu, målar guld på en snutt vägg ovanför min stora afrikanska divan.



Lite som en svensk Martha Stewart faktiskt. :)

2009-11-05 @ 14:32:43
URL: http://doinithardcore.blogspot.com/
Postat av: medeldist

Knappnytt om Darin:



http://www.knappnytt.nu/showEpisode.aspx?id=1



Klart det roligaste som gjorts på länge...

2009-11-05 @ 16:10:35
URL: http://medeldist.blogspot.com
Postat av: H

Jag tror att du hittar på det där med snön...det har ju varit varmt o småflingor hela dagen o jag har minsann åkt runt en del.

Konstigt att jag hade en irriterad diskussion om just Darin o hans cover häromdagen. Hur kan man göra en cover på en låt som alla fortfarande är trötta på eftersom den precis slutades spelas hela tiden på radion?

2009-11-05 @ 21:41:04
URL: http://hypofysen.blogg.se/
Postat av: Fisken

Mångmamma:

Jag vet! Den är olidlig!

Petra:

Jag fattar inte hur de kan välja bort Top Gun?

DD:

Vännen...nu har kloret börjat att lösa upp din hjärna. Darin är fullständigt kass! ALLA vet detta!

Ulle:

Ha, ha! Ja då syns vi i det madrasserade rummet. :-)

TLDR:

Tell me about it!

Huskatt:

Du kan väl försöka att spela oskyldig. Som om DU inte vet vem Darin är... (Jag lovar att inte avslöja att du hade en Darintröja på dig när vi åkte MC ihop.)

Stormen:

Jösses! Imponerad!!!

Medeldist:

tjuter av skratt Du-han-ha-ha-ha-ha-men-ha-ha-du...du är min idol!

H:

Ja det är helt sjukt! Men ÄVEN om han gjort covern om 20 år så hade Darin sugit!

2009-11-05 @ 22:17:09
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0