Helgen i korthet.

En röjhelg med N'Batha och gästspel av NIX senare...

Tack för er omtanke!
Lite upptagen denna vecka och därför har jag lite svårt att hålla er 100%
uppdaterade. Kan glädja er med att N'Batha har lämnat stan för Skåne
och HAN har inga-som-helst-utsäkter till att inte hålla er upp to date...

Fredag:
Fest med N'Batha med Göteborg i sinnet som vi lovade Sara i vår utlysta
tävling. Mer info om detta kommer när N'Batha återfår medvetandet och allt
eftersom jag får Flashbacks.
Tills dess tänker jag utgå ifrån att vi VAR i göteborg och att vi träffade NIX där av
någon anledning som är oklar?
Givetvis började kvällen med öl-slush puppies eftersom det är en TYPISK drink
ifrån Masthugget.

(Mer info och bilder ifrån fredagen kommer)

Lördag:
Vaknar hemma hos N'Batha av att hans äldsta son säger:
-Du...vet du? Jag kan klockan!
Yrvaket säger jag det klyftigaste jag kommer på:
-mmmmm...Huuu?
Stolt berättar grabben sen att den långa visaren står rakt ned och att den lilla
är mellan sjuan och åttan...men när jag inte sätter mig upp och berömmer
honom utan bara svarar korthugget så tröttnar han och går iväg.

Senare under lördagen möter jag upp min sambo som också är i byn och
vi tar oss sedan ut till Vällingby för att fika med några bekanta och sedan
hämtar vi upp ett badkar. Vid 17 tiden sätter vi oss i bilen för att sakta åka
hemåt mot Eskilstuna. (80km/h med släp).
17:02 sover jag i bilen...
Vaknar 18:20 i Strängnäs då bilen av gammal vana antar jag viker av mot
McDonalds. 19:20 är vi hemma lagom till att se Speedwayen på TV!
Somnar vid 23:00 och drömmer om Nordstan...

Söndag:
Drar på mig regnstället och ställer mig och skruvar altan... Svär en del...
Runt kl 11:00 gör min lillebror mig sällskap. Lär mig några nya svordomar.
Vid 18:00 på kvällen har jag helt tappat känseln och ger upp.

/Da fish


Kommentarer
Postat av: Huskatt

Vilken toppen helg! Låter ju...skitkul, speciellt avslutningen. Så e de när man börjar bli gammal, man pallar inte med att festa på samma sätt längre.

Det är då "kultur" och "rött vin" sätter in.

Spjärna imot allt vad det går!

2009-06-15 @ 17:00:21
URL: /http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Kerstin

Jamendåvetjag. Tacksåmycket.

2009-06-15 @ 17:44:39
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Nix

En göteborgsfest är inte en göteborgsfest utan en fiskkebab från feskekörka!

2009-06-15 @ 18:41:48
URL: http://maxochnisse.se
Postat av: DD

naj naj naj....man ska ta en grillad choritzo med bröd, senap och rostad lök utanför Diamond Dogs. Sedan ska man tugga sig igenom denna mästerliga meny på vägen mot centralstationen och ta bussen hem. SÅ ska en göteborgsnatt avslutas ;D



2009-06-15 @ 19:31:35
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: NiklasN

Pfff, öl-slush puppies är så INTE Masthugget, alldeles för brackigt. Gårdagens däremot (rödvin och cola) är väldigt Masthugget.

2009-06-15 @ 20:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0