Utmanad?

Ni har sett dem på andra bloggar. Listorna med frågor som man ska svara på och sedan utmana andra med. Har inte sett någon med löptema än. Jag har heller inte blivit utmanad, jag har bara tråkigt. Ergo:


1. Vilken typ av löpare är du?

Motionär med för höga ambitioner.

2. Hur länge har du löpt?

4,5 år.

3. Hur mycket löper du per vecka?

I år kommer snittet troligen hamna kring 70 km i veckan.

4. Vilket är ditt "feelgood" tempo?

4:20 per kilometer

5. Vid vilken ålder började du springa?

32-33

6. Vilka andra sporter utövar du regebundet?

Inga sporter men jag cyklar till och från jobbet ibland och fuskar med Yoga.

7. Vad måste du ha med dig på ett pass?

Motivation och tidtagarur.

8. Varför springer du?

För att löpningen ger mig bättre självkänsla och snyggare rumpa.

9. Har du någon gång ljugit för att få springa? Hur löd lögnen?

Ja. Jag ljög att lilla sonen hade svårt att somna och att jag skulle "springa honom till sömns" i barnvagnen.

10. Hur ofta köper du skor?

1 gång per år. Vare sig det behövs eller inte ;)

11. Hur ofta köper du annan löprelaterad utrustning?

1 gång per år. Vare sig det behövs eller inte ;)

12. Var/hur handlar du utrustningen?

Runners store eller Stadium. Det beror på vad det är för sak men jag kan tänka mig att handla bruksvaror på nätet.

13. När föredrar du att springa?

Klockan 18 i maj. Inte varmt, inte kallt. Ljust och grönt. Mmmmmm.

14. Hur ofta tävlar du?

2 ggr per år ungefär.

15. Vilka distanser?

5 km på Bellmanstafetten, 12 km på Spring Cross, 30 km på Lidingöloppet och 50 km på Sörmlands Ultra Maraton.

16. Vilken är favoritdistansen?

30 km på Lidingö. Tävling eller inte. Det har blivit mitt lopp på något konstigt sätt. Det kan vara den där sketna silvermedaljens fel.

17. Har du ett mantra som du rabblar i huvudet?

Pendla med armarna - sprätta med tårna. Rytmiskt i mitt löptempo under snabbdistanser.

18. Vilken typ av vätska dricker du?

Vatten. Sportdryck på tävlingar men är lite fundersam till det också. Är det verkligen bra med sockerskjutsar när man hårdpresterar?

19. Springer du helst i grupp eller ensam?

I grupp, men det blir mest ensam.

20. Hur återställer du dig efter ett långpass?

Gainer eller käk a s a p. Sedan lite Funbeating :D

21. Vilken snabbhetsträning föredrar du?

Tröskeltempopass. Börja lugnt och avsluta hårt är min melodi!

22. Vart blir du oftast skadad?

I muskelfästen vid knät p g a hjulbenthet. Svårt att stretcha utsida lår p g a det.

23. Vilket lopp drömmer du om att springa?

Boston Marathon.

24. Vilken kändis skulle du helst vilja springa med?

George W Bush. Det skulle vara skitkul att skrika åt honom att flytta fettsäcken lite snabbare.

25. Vilken idrottsstjärna skulle du vilja springa med?

Haile Gebrselassie. Då kunde han skrika åt mig att flytta fettsäcken lite snabbare.

26. I filmen om dig, vem spelar rollen som du?

Denzel Washington

27. Vilka tre löp/träningsbloggare utmanar du?

Maxochnisse (då Nix och Masse (2 flugor på smällen!)), Berglund och Fun Run.

 

Kommentarer
Postat av: funrun

sweet. jag har aldrig blivit utmanad förut!



2009-01-22 @ 21:49:28
URL: http://markatta.com/mary/funrun
Postat av: Fisken

Denzel? Jag vågar inte ens fråga....

2009-01-23 @ 09:26:03
Postat av: N'batha M'bwele

N'batha = snygg kille

Denzel = snygg kille

2009-01-23 @ 10:10:10
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Karin

Vilken kul utmaning :-) Å så fick man veta en massa om dig som man länge undrat ;-)

2009-01-23 @ 17:02:36
URL: http://barnmorskan.blogspot.com
Postat av: Fredrika

Hahaha, hade helt missat detta innan jag såg det hos funrun! Vad kul!

2009-01-24 @ 22:58:18
URL: http://gullfot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0