Farmor är bestemor

Två av grabbarna var hos farmor i helgen. Uppenbart var att de haft köpfest iallafall. Barnen var överladdade med prylar när de kom hem. Glada och nöjda var de men ack så glada. Farmor och jag måste snacka lite om hur lättvindigt plånboken ska komma fram när de är där i framtiden. Risken att de blir programerade till bortskämda snorungar varje gång man passerar södermanlands län. Bevare mig väl!

Backpass blev det idag på lunchen. Lite gnäll från adepten om våra backars olika längd kom fram, men val av backe beror enbart på utbudet kring jobbet. Vi ligger lite efter med arbetet hemma att träningsmöjlighetena enbart kommer till luncherna nu mera. Hopp om förändring finns dock. Sen.
 


Kommentarer
Postat av: NiklasN

Känner igen fenomenet med mor- och farföräldrar = "mycket mys och lite nej..."

Blev längre pass än planerat i helgen bara därför... better waste some neutrons on the trail than in the house...

2008-12-01 @ 16:39:44
Postat av: Karin

Alltså... jag bara påpekade att det var en skillnad på din 210-metersbacke och min Västerbro... ;)

2008-12-02 @ 16:31:53
URL: http://barnmorskan.blogspot.com
Postat av: N'batha M'bwele

:D Jag vet.

2008-12-02 @ 21:26:26
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Bestemor

Det är faktiskt så att det är mor- och farföräldrars privilegium är att skämma bort sina barnbarn. Speciellt inte när man träffar dem så ofta. Det är ju nu för tiden vi har råd med det. När våra barn var små fattades pengarna.

2008-12-03 @ 11:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0