Pappa haj, du du du du du du du.

Bängen trålar, men Fisken bloggar:

Vart tog anständigheten vägen?


I tidernas begynnelse så avslutade Dumbas sina blogginlägg med: "för övrigt anser jag att Flen borde jämnas med marken". Jag ansåg att detta var onödigt hårt eftersom flen har massor att erbjuda som...eh?...typ...glass! Dom har glass! GB Glace stora Sverigelager ligger i Flen och om Dumbas jämnar det med marken så blir det ingen mer glass.


Om någon av er träningsgalningar faktiskt orkad läsa det jag skriver så har ni redan fattat att jag och Dumbas har hängt ihop ett tag. För typ 7-8 år sedan jobbade vi till och med ihop inom reklam/mediavärlden och en av de yrkesskador som hänger kvar sedan den tiden är att JAG HATAR DÅLIG REKLAM!

  • Reklam som överlevt sig själv... (ICA) HATAR!
  • Reklam som är illa dubbad... (Alla rengöringsmedel) HATAR!
  • Reklam som är bra fotad men budskapet suger... (kolla i jul på parfymreklamen får ni se) HATAR!
  • Reklam för Veronica Maggio... HATAR FUNDAMENTALISKT!!!

Alltså!

DUMBAS: Om du fixar att Veronica Maggio är i Flen så tar jag hand om ditt problem gratis!


/Da Fish


Kommentarer
Postat av: n'batha

Näe, "För övrigt anser jag att Flen bör förstöras" skrev jag. Flen är ju sörmlands Kartago.



Om man spelar upp rengöringsmedels reklam baklänges kommer det fram dolda budskap som: "Green men are among us", "Fungus is your friend" eller "hello old man" (Beatles koppling).

2008-08-22 @ 09:33:22
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Magda

Bra Fisken, sysselsätt honom med fröken Maggio, då kanske han inte hinner köra sina intervaller på ett tag!

2008-08-22 @ 10:12:27
URL: http://magdagad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0