Nya möjligheter.

Gårdagen är över och en ny strålande dag ligger framför mig. Solen skiner och det enda
molnet är att jag upptäckte NYSS att jag har möten i Sthlm och Uppsala idag.


Episoden nedan är tillägnad Burgschki.

Gårdagen var trist även om den blev bättre och bättre.

Jag skulle kunna sammanfatta den med en av de otroligt många sakerna som inte

gick som jag ville igår:

Jag och ungarna hade som ni minns flytt ifrån huset. Vi åkte och handlade men jag fick

inte tag i gummistövlar till den äldste. Jag meddelar detta till sambon och fixar sedan mat.

Har ont i huvudet så efter maten lägger jag mig ned och vilar och väcks av en rasande

sambo som undrar hur tusan jag tänkt nu då? Killen har ju hål på Stövlarna!

Jag säger lugnt att kl är 16:55 och att allt är stängt så jag får väl kolla på stövlar i stan

i morgon. Hon får spel och säger att hon skall åka till någon kvällsöppen affär...

*suck*

I Med ungarna i badet och ÄNTLIGEN en lugn stund. Jag går in och bloggar samt chattar

lite med en vän. Livet känns helt plötsligt lite ljusare och jag mår bättre.

Då hörs ett illvrål:

Paaaaaappaaaaaa! Lillebror har bajsat i badkaret!


Med tunga steg så löser jag problemet...


Denna dag har onekligen alla möjligheter att bli bättre!!!
Vad gör ni idag?

/Da fish


Kommentarer
Postat av: DD

hahahahahahaha, jag garvar inte åt dig Fisken men åt din sambo. Vilken kvinna!!! Och roligt att Burschki fick denna ;D



Måndagsmorgonen har startat underbart hos mig - lämnat barnen, simmat, handlat fruskost, avnjutit frukost. Och nu kaffe, datorn (jobb) och morgonTV.



Tjooo



2009-09-07 @ 09:30:55
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Burgschki

haha!



sicken dålig pli du har på dina ungar, fisken.

2009-09-07 @ 11:37:51
URL: http://hamburgskan.blogspot.com
Postat av: Petra

Haha finns det ens något som heter "en lugn stund" när man har barn?



Själv har jag ett fullspäckat schema. Ska läsa 24 sidor till slapparkursen Genus, lägga en ansiktsmask, peela kroppen, laga lunch och ikväll ska jag på kick off med Brottsofferjouren. Förstår inte hur jag ska hinna...

2009-09-07 @ 12:30:44
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Huskatt

4 barn senare..duschen..duschen...

2009-09-07 @ 12:45:26
Postat av: Mikaela

Kom in i matchen.... Du får väl för f*n fixa stövlarna om du har åtagit dig det... Och blogga med ungarna ensam i badet.. HALLÅ... ANSVAR!!!

2009-09-07 @ 19:56:31
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
Postat av: Pussjorvas

Hahaha, ja min dag är ganska bra nu efter att läst det här... inget går upp mot lite äkta skadeglädje:D

2009-09-07 @ 23:30:06
URL: http://pussjorvas.blogg.se/
Postat av: Fisken

DD:

Ha, ha, ha! Ja Burgschki förtjänade denna.

Burgschki:

Vill du låna? De behöver lite Tyskdisiplin.

Petra:

Du inser att jag kan ta reda på var du bor va? :-)

Huskatt:

Ah...smart!

Mikaela:

Jag har ju två ungar. Lite svinn får man räkna med och dessutom så är jag aldrig rädd så länge de låter. Det är när de tystnar det blir otäckt.

Pussjorvas:

Glad att jag kan glädja någon med lite bajshumor.

2009-09-08 @ 01:22:40
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0