Feministisk porr

Mia Engberg har fått skattepengar av oss alla för att spela in feministisk porr.

Vad är det?
Jag läser artikeln i Aftonbladet och jag tänker redan innan jag läst artikeln att det
låter som en utmärkt idé!
Men vad tusan är feministisk porr?

"Vad är skillnaden mot vanlig porr – mer än att regissörerna och producenten är kvinnor?
– Vi visar bara vanliga kvinnokroppar, inga silikonbröst, inget artificiellt. Dessutom är filmerna inte massproducerade för att tjäna pengar. Blir det någon vinst så delar vi på den. Och så är de gjorda med en kvinnlig blick som gör att allt inte är fokuserat på den manliga ejakulationen."

Ok? Det låter väl hur bra som helst!



Men en fråga ställdes aldrig i aftonbladet:

Vad skiljer detta ifrån vanlig hemmagjord amatörporr?

 

/Da fish


Kommentarer
Postat av: Stormen

Mäh! Firren då! Det förstår du väl att skillnaden ligger i de nyanser som skapas då hela spektrat av mångfald och sociala spelregler tillsammans med jämstäldhetens fana....



...ja vet int. (på nbred norrbottniska)



2009-09-06 @ 02:03:39
URL: http://doinithardcore.blogspot.com
Postat av: Stormen

Sitter på bussen mellan gbg och sthlm och är utrk och trö så in i helv.



Roa mig??

2009-09-06 @ 02:05:00
URL: http://doinithardcore.blogspot.com
Postat av: DD

men det fattar du väl!!! Femistporr är skapad sex av och med rödstrumpeklädda halvflator. Så är det!



Sen säger jag samma sak som jag skrev hos Joel (Joelsunderbara.blogg.se som har samma inlägg som du btw) att porr/sex inte ska vara jämställt. Just i det ögonblicket ska en sätta på och en ska sättas på. Det är inte jämställt. Om man vill ha jämställdhet så får man ju alternera på givandet/mottagandet.



Apropå det ja..... min sexdröm inatt var INTE feministisk. Inte nånstans. Den var bara porrig. ;D



2009-09-06 @ 11:06:22
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Fisken

Stormen:

Ha, ha, ha! Nej det är lite otydligt. Man kanske skall skaffa sig en lönsam bisyssla och söka kulturbidrag? :-P

...och sorry! För en gångs skull så gick jag och la mig skapligt. Annars hade jag självfallet hållt dig sällskap.

DD:

Bra drömmar är aldrig politiska. ;-)

2009-09-06 @ 12:27:17
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Pussjorvas

Haha du har så rätt. Låter som vanlig porr. Som försöker att inte ses som porr.

2009-09-06 @ 17:10:38
URL: http://pussjorvas.blogg.se/
Postat av: Huskatt

Det är väl sånt där försök att få porr rumsrent så även kvinnor ska kunna titta utan att skämmas, eller nått. Lite fjantigt enligt mig.

2009-09-06 @ 17:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0