En vecka senare.

Bye, bye Göteborg.

Nightrider.
Jag vet att jag är bortskämd. Jag har världens friaste jobb och jag bestämmer ju nästan
helt och hållet hur och var jag skall arbeta.
Oftast så ser det ut så att jag att arbetar hemifrån ett par dagar i veckan och resten är
jag någonstans i landet på möten. En del skulle inte klara av att arbeta så p g a familj
och andra skulle säkert hata att arbeta så men jag älskar det!
Jag har en rätt väl tilltagen självdisiplin så jag får verkligen något gjort. När jag reser
använder jag oftast en stor del av kvällarna på hotell till administration.

Ingmarie har ju tagit rollen som coach åt N'Batha och glädjande nog så ser det ut som
om hon kommer att haka på "Sötälje-utmaningen" som avslutas hemma hos mig med
en öl och pizza den 17/10 om jag fattat rätt.
Problemet med detta upplägg är att hon även piskar på MIG!
Min självdisiplin är inte lika imponerande när det gäller träning tyvärr...
Men eftersom hon nu påminde mig lite snällt så skall jag se till att komma ut och cykla
lite denna helg.

I måndags så hade jag totalt 22 min som jag inte var på möten eller i bil mellan att
jag lämnade ungarna på dagis och att jag hämtade samma ungar.
Tisdag lämnade jag ungarna och satte mig 30 minuter senare i bilen på väg till Borås.
Kl. 22:30 igår var jag hemma igen...

[Här skulle det varit en bild på hur otroligt mörkt det var när jag åkte hem,
men det går inte att ladda upp bilder på blogg.se av någon anledning?]

Utan tvekan så är mina veckor välfyllda p g a jobb och familjeliv.

Men andra hinner ju med att träna också...

Varför prioriterar jag ned det? Har ni några tips på hur man hinner?

 

/Da fish?

 


Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Ge mig ditt veckoschema så ska jag nog kunna snickra ihop ett träningsprogram till dig.Det finns alltid tid. ;-)



Sv;Japp du MÅSTE ta tag i det där igen! Rumpan måste vänjas, cykeln rastas och tekniken slipas. På självaste "utmanings-dagen" kommer det NATURLIGTVIS att bli strålande sol och sommarvärme. Men bastu och öl är ju inte helt fel heller så kanske jag sak önska LITE regn. Efteråt...

2009-09-11 @ 15:38:54
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: H

Man måste bestämma sig. Har man väl gjort det så blir det av. Efter 4 timmars sömn inatt så hade jag ingen vidare lust att simma vid halv åtta i morse men jag hade bestämt mig dagen innan. Det är nog bra att schemalägga som Ingmarie säger för det finns ju alltid annnat som kommer ivägen om man inte tycker att det är skitroligt. ( Jag känner bara till Ingmarie o N´Batha som tycker så...;) )

2009-09-11 @ 17:37:41
URL: http://hypofysen.blogg.se/
Postat av: Benny

Träna innan varje öltillfälle. Då finns det alltid tid att träna.

2009-09-11 @ 21:39:50
Postat av: Ingmarie

Fisken, det är exakt som H säger! Sanningen i ett nötskal. Du har ju hunnit bygga altan, anlägga pool och säkert en massa andra grejer med. :-) Så nog har du typ 3x30-60 min/vecka att undvara till din hälsa?



(H-jag tycker inte ALLTID att det är kul att träna men 98% av gångerna. Framförallt mår jag ALDRIG sämre av det. Hoppas du känner samma även om det är segt innan..)

2009-09-11 @ 21:54:02
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Fisken

Ingmarie:

Jag HAR inget fast schema.

H:

Jo du har rätt! Men fan...det tar emot rejält.

Benny:

Varför får jag för mig att jag känner dig?

Ingmarie 2: Jo det är sant. (fast poolen anlades 2 år innan jag föddes)

2009-09-11 @ 23:20:20
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Benny

Vi kanske är okända tvillingar?



Allting har ett tillfälle men ölen har två.

2009-09-12 @ 09:12:05
Postat av: n'batha

Planering, planering, planering. Lite vilja på det så.

2009-09-12 @ 18:19:23
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0