En lördag går FORT!

Solen sken inte direkt...men snart gjorde jag det.

Fullgas.
Redan några minuter innan kl.09:00 slog jag på tändningen på min silverfärgade

plastraket. Ungarna stod på altan och vinkade och sakta rullade jag iväg på

tomgång och tvåans växel.

Målet var okänt. Jag åkte söderut på små okända vägar och jag upptäckte orter som

Flen, Vingåker, REGNA (jo det är sant), Igelfors, Högsjö och gud vet vad...

Orterna var inte viktiga och egentligen inte vyerna heller! Idag så pressande jag hårt!

När jag åker själv så har jag bara mig själv att skylla. Orterna blir bara en nödvändig

paus när farten sjunker ned till 30-50km/h. Vid orter och hus släpper jag givetvis på
gasen men där det inte är bebott så står jag på!
Farten är laglig motorvägsfart ungefär (+moms såklart eftersom det är lag på att allt
som har med motorcykel skall det vara moms på).
Hastighetsskyltarna säger 70 eller 90 men det skiter jag högaktningsfullt i.

Idag så kör jag hårt!

Fullgas genom 2ans växel och min mc svarar med att låta framhjulet lätta en aning

för att i samma ögonblick som 3ans växel skjuts i börja jazza lite i bakpartiet.

Hastighetssiffrorna på displayen rusar och in i nästa kurva lägger jag i 4ans växel

och kastar över rumpan till höger sida av hojen.

Ojämnheterna i asfalten fortplantar sig genom motorcykeln som vrålar ut sin styrka.
Pulsen är hög och 5ans och 6 ans växel åker i fort.
Nästa kurva är en dubbelkurva som följs av ett skymt krön och det närmar sig mig
i en otrolig fart! Reflexmässigt sparkar jag ned två växlar och motorbromsar men en
sekund efter måste jag bromsa för att klara ingången.
Ned till 3 ans växel och lite motstyrning så att hojen kastas över till höger sida precis
som min kropp och sen på med fullgas och blixtsnabbt kasta över hojen åt andra sidan
och med kroppen fortfarande hängandes på vänster sida lättar hojen lätt över krönet.
Min mage får berg och dalkänsla och jag upptäcker att jag sitter och ler i hjälmen.

 

Några få fullgassvängar senare är klockan på något magiskt sätt 16:30 och jag rullar
upp på vår garageinfart. Barnen står och vinkar glatt och sambon ser inte allt för
imponerad ut över att hela lördagen försvann...
Jag rullar in hojen i garaget och ser att hela hojen är täckt med insekter. Det ser
nästan ut som en heltäckningsmatta.
Om en månad är det slut...

/Da fish


Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Shit! Jag trodde ALDRIG att jag skulle läsa en hel text om en MC-tur men nu har det hänt!

Är glad för din skull för jag tror jag förstår känslan. :-) (Även om jag får den vid HELT andra tillfällen..)

2009-09-06 @ 10:55:26
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Huskatt

Det låter skitkul!

2009-09-06 @ 11:27:06
Postat av: Fisken

Ingmarie:

Ha, ha, ha! Ja jag MÅSTE skriva av mig för jag är så hög på mc när jag kommer hem. Jag förstår att folk som inte har intresset fattar eller ens orkar läsa, och det är väl samma som N'bathas löpnörderier. Porr för de insatta helt enkelt. :-)

Huskatt:

Ja det var en sjukt rolig resa! Har träningsverk idag.

2009-09-06 @ 12:29:47
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0