barnkalas och självbild

Må de tu aldrig mötas!!!


Fiskens inlägg om hur vi uppfattas på bloggen är rätt rolig. Särskilt om man läser kommentarerna! Att jag uppfattas som normal, träig, akademisk och lite torr tar jag som en bekräftelse på att mitt arbete att nå normalitet äntligen har lyckats efter 20 år! Tack. Ta aldrig bort den inre bilden från era ögon!

------ När du hör den här signalen kan du vända på bladet -------

Vi hade barnkalas för de två största killarna i helgen. Stora sonen fyllde 7 och mellansonen fyllde 5 i somras men ville ha kalas för sina vänner på dagis. Jag förstod inte innan vilket arbete detta innebär. Hu!

Efter att ha sprungit runt på stan, köpt presenter, dekoration och absurda mängder godis tog vi oss till svärföräldrarnas tomma hus för att baka och förbereda. Det blev rätt sent. Turligt nog hade jag kört mitt löppass på lunchen. Vi väckte sonen (som låtsassov) på morgonen med tårta och presenter (han studsade faktiskt i extas under morgonen) och började förbereda kalaset. Farmor och farfar kom förbi och drack kaffe innan allt brakade loss.

1400 kom horden av ungar. Barn som vanligtvis beter sig skötsamt och artigt förvandlades under denna eftermiddag till skrikande illbattingar som tänjde hårt på gränserna för hur man beter sig. Hur som helst var sonen lycklig över festen och vi kunde gå in i någon slags trötthetsdimma som vägrade släppa greppet under kvällen. Jag svär, hellre springer jag Lidingöloppet fram OCH tillbaka. Det är mindre jobb.

Jag orkade bara inte springa på lördagskvällen så jag sprang 8 km på söndagsmorgonen istället. Helt djävla underbart var det att springa lätt och behagligt i morgonsolen i bara shorts och linne. Sedan var det dags för barnen mellan 5 och 3 att storma in. Nu blev det trots allt lugnare. Kanske har inte barnen sett möjligheten med 'partyrage' ännu? Helt pigga var vi inte efter detta kalas heller men vi stod upp utan assistans och fick undan det mesta efteråt. Mellansonen var också väldigt nöjd.

Min lärdom av detta? Ha barnkalas ute i parken eller på ett lekpalats. Det är det värt!

På kvällen skulle jag springa 10x1000 meter intervaller. Mörkret vid min uppmätta kilometer och aktiviteten på 'Vallen' gjorde att jag omvanlade detta pass till en timmes fartlek på de mer kuperade delarna av ön. Tungt pass men jag är rejält nöjd att jag överhuvudtaget kom ut.

Idag är jag faktiskt helt mör. Det känns som jag blivit överkörd av en buss. Kanske allt godis (jag äter väldigt sällan godis) och aktivitet för jag känner mig inte sjuk och löpningen var denna vacka bara 75 km. Skumt!

------ När du hör den här signalen kan du vända på bladet -------

För övrigt vill jag bara påpeka att jag ÄR en akademiskt träbock och Fisken ÄR en clown!

/N'batha

Kommentarer
Postat av: Fisken

Hmmm...jag hade en fin avknoppning om hur man imagepositionerar sig själv på bloggarna och så dödar du den totalt! Sen hade jag en annan bloggidé och den försvann i samma ögonblick som jag kollade på 4 st übersnygga tjejer som spelar grym rock...

Vi har valt att samköra 6 årings "kompiskalas" med en skolkompis till honom. Detta innebär i och för sig att de blir 22 st, men vi slipper kalas 2 helger i streck.

Lokal? Fick låna ett dagis av sambons arbetsgivare.

Kan bli en hit! Lekpark och barnvänligt i ett.

2009-09-14 @ 13:08:12
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: n'batha

Dagis! Klart man ska ha fest på dagis! Du kan ju kolla om du kan ha din 40-års fest där också?



Du glömde påpeka att 5 kvm av min lägenhet togs upp av mitt trumset när vi hade grillfesten. Den var dessutom bara 32 kvm. Bra fest blev det ju iallafall!

2009-09-14 @ 13:21:53
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: N'batha

BTW: 22 barn och 4 vuxna?



Dr. N'batha rekomenderar valium.

2009-09-14 @ 13:30:56
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: anneliten

N´batha, jag är grymt imponerad av din träningsintensitet! 10st tusingar - jag kroknar efter 5. Du tränar dubbelt så mycket som jag, kanske innebär det att du tar Lidingö-rundan dubbelt så snabbt?

2009-09-14 @ 21:53:13
Postat av: nipe

Det där med hur ni uppfattas på bloggen... Hrm, nu ska jag vara lite tjejig och säga att Fisken verkar vara en kille med sex, snusk och öl på hjärnan, och NBatha är snygg som fasen!Eller rättare sagt, hade detta varit på högstadiet, hade man blivit flirtkompis med Fisken, men i slutänden gift sig med NBatha.



Och till NBatha: Barnkalas ÄR värre än Lidingöloppet fram och tillbaka. Man får se till att barnen föds på sommaren så man kan ha kalasen utomhus. Sen när man har klarat av ett kalas, får man trösta sig med att det är 354 dagar till det barnet har kalas igen...

2009-09-14 @ 22:05:57
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: n'batha

anneliten: Sänk farten på tusingarna något så orkar du fler. När du kört dem varje vecka ett tag kan du lägga på en var 3:e vecka. Snart kör du också 10 st.

2009-09-14 @ 22:06:31
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: nipe

Hahaha, matte verkar inte vara mitt starkaste ämne idag... lägg till tio dagar tack.

2009-09-14 @ 22:08:53
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: nipe

Hahaha, matte verkar inte vara mitt starkaste ämne idag... lägg till tio dagar tack.

2009-09-14 @ 22:09:10
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: n'batha

nipe: Eh, tack! Jag blev lite generad.

2009-09-14 @ 22:31:48
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nipe: "Sex, snuskoch öl på hjärnan..." WTF? ...eller vem lurar jag? Du har rätt.

2009-09-14 @ 22:44:35
Postat av: nipe

Visste väl det ;-)

2009-09-15 @ 11:08:44
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Benny

Var det bara sista meningen du log en lögnares leende för?

2009-09-15 @ 11:32:06
Postat av: n'batha

Benny: Ja.

2009-09-15 @ 20:41:31
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0