Avslappnad

Hösten är här och tempot är högt. Det hör till! Men det gäller att ta genvägar och att
runda lite i hörnen om man skall orka hela distansen...

Måndagen bjöd på en liten avstickare.
Ingmarie är verkligen hopplös att argumentera mot. Problemet med att argumentera mot
henne är att hon har rätt...hela tiden. Jag hatar det!
Hon jagar på mig om träningen och i mina bistra försök att slippa undan med motiveringen
att jag faktiskt inte får 2 timmar i mitt schema som kan läggas på detta.
Då ÄNDRAR hon taktik och säger till mig att skämma bort mig lite och ta det lugnt? Fan.
Det här kan jag inte vinna...

Idag gjorde jag faktiskt dock som hon sa.
På grund av att sambon skall iväg och träna idag och att hon skall iväg i morgon kväll på
möte så får jag nöja mig med några sit-ups som träning.
Däremot så smet jag iväg några timmar mitt på dagen idag för att bryta upp mitt hektiska
schema! Lite kaffe och naturupplevelse samt några bra timmar med en vän gjorde att jag
resten av dagen har känt mig mer avslappnad än på länge.



Otroligt! Tänk att Ingmarie fick rätt igen?

Morgondagen ser relativt balanserad ut i och med att jag jobbar hemma, och

jag har både hämtning och lämning på dagis/fritids.

Kvällen går nog åt att laga mat, bada killarna och kanske lite TV med dem innan

det blir sagor och sängen. Lugnt och fint...

 

Då gör det väl inget att jag sätter mig i kväll efter att ungarna har somnat och gör

ett samarbetsförslag på 10 sidor va?

 

/Da fish


Kommentarer
Postat av: H

Hon har sunt förnuft o det är alltid svårt att vinna över :)

2009-09-28 @ 21:56:30
URL: http://hypofysen.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag brukar säga att; Generellt sätt har jag alltid rätt! och le lite skojsamt (så att andra tror att jag skojar men jag vet att det är blodigt allvar) och Ing-Marie verkar veta vad jag menar med det ;)

2009-09-28 @ 22:22:51
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Barbro Binda

AHAAA! Då fattar jag varför jag har sån yrsel, jag rundar ALLTID hörnen. Dessutom tränar jag ständigt ligg-ners, funkar jättebra, testa! Vill du att vi träffas och gör ett samarbetsförslag på si sådär en tio sidor, så kan vi träna ihop. För jag älskar dig LIKA mycket hela veckan!

2009-09-28 @ 22:29:39
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Alla behöver lite paus i verkligheten och med ditt schema kan det säkert vara en bra sak :)

Goda vänner är bra att ha !

2009-09-29 @ 07:27:36
Postat av: Fisken

H:

Ja och jag hatar det.

Sara:

Klart ni har.

BB-Babe:

Älskar dig.

Huskatt:

Sant. En god vän är rätt skönt att ha.

2009-09-29 @ 13:05:47
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0