n'bathanews

Det är information om löpning ni hägrar efter och det är banne mig det ni ska få. Som Pavlov har jag ringt i klockan och serverar.



Jag har brutit en trend. Jag äger numera en dyr GPS klocka som ger mig information om min löpning. Det här är något som varit omöjligt för mig att uppnå tidigare då de här prylarna kostar åtskilliga tusenlappar som jag måste prioritera på barnen när jag har studiemedel.

Nu hade dock Medeldistansaren den goda smaken att vända sig till mig när han fick ut en ny Garmin Forerunner 305 på garantin på sin gamla trasiga och hade skaffat sig en mer modern variant. Till ett mer studentanpassat pris har han gett mig möjligheten att åtnjuta situationen att ha en löparvän på handleden.

Tack Medeldist! Jag är mer än tacksam. Att pulsbandet strular lite är något jag ska ta tag i men för tillfället är det fantastiskt att få realtidsinfo om passet. Det blev 12,02 km runt Ekholmsnäs (förbi Malin Ewerlöf) idag, med snittet 4:52/km (max på 4:04) och pulsen på 153 spm innan det lade av.



Utmaningen där Fisken ska cykla med mig (jag springer) från Södertälje station klockan 9:00 lördag den 17:e närmar sig med raska steg. Det är snart bara en vecka kvar. Ingmarie har slängt in handuken för att få möjligheten att få träffa sin sambo lite. Det betyder att det är bröderna grus som får bege sig den 77,3 km långa sträckan ut i redneck-land.

Några saker till Fisken angående detta: Packa inte hela ryggan full. Jag vill gärna lägga ner ett par saker där: 2 flaskor dryck, lite energi i olika former (GEL, godis och mackor), plåster/compeed och ett eventuellt ombyte. Funkar det? Som löpande vinner jag ju en del på att slippa väska på ryggen. I värsta fall får jag ta pippiryggan (4 liter?). Vad tar du med? Hur kommer du dit? Jag tar pendeln så jag anländer 8:55.

-------------------------

Igår var jag för övrigt funktionär på Stadionstaffetten som arrangerades av Studenterna. Jag agerade Beatmaster. Ett uppdrag jag kunnat sköta rätt bra om jag vetat innan vad det innebar. Nu satt jag i händerna på Lorenzos skivval. Inget problem egentligen då han tidigare drivit en skivbutik men jag hade ingen aning om hur musiken på skivorna lät. Än mindre när volymen skulle gå upp eller ned under arrangemanget. Det löste sig efter hand och jag hoppas få nytt förtroende någon gång. Då tar jag med egen musik/mix.

En liten anekdot är att Coach Lorenzo sprang en av sträckorna för Studenterna på 4x800 meter. Barfota.

Idé till IF Linnéa: Om ni tänker arrangera ett banlopp i framtiden rekomenderar jag en möjlighet att ta PB på milen under sena våren (3 veckor efter StM?) och lämpligt tema skulle kunna vara: Rock-milen? Metal-milen? Bara en idé som slog mig under kvällen. Jag anmäler mig direkt i så fall!

/n'batha


Kommentarer
Postat av: Nix

Få är så värda den som du!

2009-10-08 @ 17:09:09
URL: http://maxochnisse.se
Postat av: Ingmarie

Håller med Nix!

Nu kan du ha stenkoll på farten med!

Och du behöver inte skicka med fullständiga utskrifter på varje liten runda när du rapporterar. ;-)

2009-10-08 @ 20:04:25
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: medeldist

Jaså, det blev lite strul med pulsbandet ändå? Vad är det för fel?

2009-10-08 @ 20:07:02
URL: http://medeldist.blogspot.com
Postat av: Fisken

Rygga? Ja jag tar säkert med mig några kläder, lite vätska och en årskonsumtion av Snickers.

Det går nog att pressa in lite mer där.

Min bror har lovat att skjutsa mig till Sötälje.

Jag kan vara där 09:00 utan allt för mycket problem.

2009-10-09 @ 10:27:01
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: n'batha

Gott! Då hoppar jag över att köpa just Snickers ;) Lunchrestauranger i Åkers styckebruk:



http://hitta.se/LargeMap.aspx?vad=Restauranger+%26+Serveringar&var=%c5KERS+STYCKEBRUK&PageNo=1&SearchPink=true&hitListUrl=%2fSearchPink.aspx%3fvad%3dRestauranger%2b%2526%2bServeringar%26var%3d%25c5KERS%2bSTYCKEBRUK%26SearchType%3d4

2009-10-09 @ 11:41:52
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0