Help by web.

Jag är en hyvenskille. Jag försöker hjälpa till. Det är bara sån jag är!
Min närvaro på Dumbas är f.ö ett resultat av att jag försökte ställa upp och gästblogga här
för att avlasta N'Batha...

64% av det svenska folket skänker pengar till hjälporganisationer.
Själv tillhör jag de där som gör det sporadiskt vid katastrofer som uppmärksammas, men
när jag arbetade med SvD så sysslade jag mycket med hjälporganisationer så jag har lärt
mig att även det lilla kan göra stor skillnad.
Ett mycket bra sätt att hjälpa är givetvis att sätta in pengar på ett 90-konto men i dagens
moderna samhälle finns det även massor av sätt att hjälpa till på webben!

Själv har jag en familj jag privatsponsrar genom webben!
Jag försöker på olika sätt se till att denna familj får medel att hjälpa sig själva.
Det bästa sättet ÄR inte att ge kontanter utan man skall ge dem en chans att skapa sin egen
hållbara lösning.
Ger du en alkis pengar så köper han sprit så är det bara. Ger du samma alkis en möjlighet
att skapa något som han kan tjäna pengar på så ger du människan en chans att tjäna
sitt eget uppehälle och kanske skapa sig en utbildning.



Många av mina vänner tvivlar på att hjälpa via blogg är rätt sätt! De säger att familjen
förmodligen ändå slösar bort pengarna eller att det försvinner genom administration.
Jag tror att de förmodligen har rätt men tänk om...OM det hjälper? Är det inte värt att se
barn växa upp med en tryggare vardag och se deras framtidstro växa för var dag?
JAG TYCKER DET ÄR VÄRT DEN CHANSEN!
Andra av mina vänner säger att OM man skall hjälpa lidande familjer så är det inte
i första hand Arkitekter bosatta på Lidingö man skall välja...

Jag skiter i vad de tycker!
Om mina bloggar kan hjälpa N'Batha tycker jag att det är värt min tid!
Kom ihåg: Även det lilla kan göra stor skillnad!

/
Da fish

Kommentarer
Postat av: n'batha

Ja, du hjälper mig ju massor!



Jag minns när min tv-antenn höll på att blåsa ner från taket, hösten -99, då när jag hade brutit benet. Vem var det som ståndaktigt höll i ficklampan medan jag klättrade upp på det regnblöta taket?



Fisken såklart! Vad skulle jag göra utan dig?

2009-05-29 @ 13:02:18
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Fisken

N'Batha:

*lol* Det är roligt för att det är sant!

2009-05-29 @ 13:22:29
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0