Götelaborg-Borås-Eskilstuna-Borlänge

En del tror att jag avstår ifrån att blogga för att låta N'Batha få njuta till fullo av sin
vackra skapelse han lagt ut på Dumbas. Om jag på något sätt hamnar i bättre dager
i det fallet...så stämmer den hypotesen.

Selektivt minne / taktiska minnesluckor.
De flesta som känner mig (mamma och nån till) vet att jag har ett rätt selektivt minne.
Jag har trott att detta beror på en del monsterfyllor och att minnesluckorna hör ihop med
dessa, eller att meningar som "ser min rumpa bred ut i dessa" eller "vi måste se till att
hälsa på min moster i...." på nått sätt stänger av min hörsel.
När det däremot gäller saker som intresserar MIG så minns jag det mesta och jag har
även den märkliga egenheten att min hjärna hamstrar på onödigt vetande...och kanske
är det därför jag inte minns årsdagar?


När det gäller JOBB så minns jag allt...
TRODDE JAG FRAM TILLS IDAG!

I natt sover jag på Hotel G. När jag kom upp på rummet så är det skitfräcka gardiner där.
De är nästan genomsiktliga och de har ett svagt tryck av blommotiv som endast syns tydligt
om man har mörkläggnings gardinen bakom dem.
Jag har sysslat med liknande grejer i ett tidigare liv på ett annat jobb och därför är jag riktigt
imponerad och ligger med en öl på sängen och tittar på dessa.
Efter en öl så minns jag helt plötsligt:
Det ÄR jag som ligger bakom dessa ju! Jag gjorde ju för tusan 18st provtryck till en byrå
som höll på med ett hotell i Göteborg för 5-6 år sedan!

*shit*

I detta fall så fick jag alltså TILLBAKA minnet av en öl?
Nästa träff med N'Batha kan bli otäck om detta är en ihållande trend! Undrar vad jag minns
nästa gång???

/Da fish

Ps. rubriken är för att jag är i Glenntown måndag, Knalleland tisdag, och mas-djävlariket på
onsdag. 130 mil på 3 dygn. Kanon...ds.


Kommentarer
Postat av: Sara

Och du tycker att JAG är skrämmande!



vi ska nog vara glada att det inte är jag som är mamma till dina barn och du som är pappa till mina framtida... ;)

2009-05-19 @ 06:28:30
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: DD

Hotel G är fint. Jag har också legat där med en öl och studerat gardinerna. En liten stund iaf. Sen drog vi ut på stan fort som fan!!! ;D



130 mil. Tråkigt.



2009-05-19 @ 10:20:59
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Huskatt

fnitter klart kul !

2009-05-19 @ 14:01:22
URL: /http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Tesstamente

Det måste ha varit nånting i den där ölen för det har jag aldrig hört talas om! Kanske är du utsatt för hemliga tester av nån listig bryggmästare/hjärnforskare?

2009-05-19 @ 19:47:17
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Fisken

Sara:

Ja myndigheterna har faktiskt förbjudit dig och mig att avla på varandra. Risken är alltför stor att våra avkommor skulle glömma att andas. :-D

DD:

Så det är DIG man ringer när man glömt att man är för gammal för att röja som om man är 18?

Huskatt:

Tack.

Tesstamente:

Förmodligen! Jag har något slags implantat som ger mig ett sjukt sug efter en kall öl på fredagarna i allafall?

2009-05-19 @ 22:12:42
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0