Att göra det omöjliga möjligt.

Idag har vi pressat gränserna.
Känner ni igen känslan av att ni rör er extremt fort typ som Benny Hill (är du inte född
på 70-talet eller tidigare så Googla honom), men omgivningen rör sig i ultrarapid?
Exakt så kände jag!!!


Målet skymtas i horizonten, men det känns omöjligt att ta sig dit!
Min puls låg nära max och min kropp kämpade med att göra varje rörelse så
vägvinnande som det bara var fysiskt möjligt. Det märkliga var att ju fortare jag rörde
ju fortare gick även klockan? Varje gång klockans visare rörde sig så lät det som ett
dovt pistolskott och jag kände paniken stiga.
Jag såg mig omkring och allt var som i en drogdimma. Allt rörde sig extremt sakta.
Hela min omgivning verkade kämpa emot mig.
Mina muskler och mitt psyke skrek av ansträngningen och min hjärna försökte övertala
mig att det var ingen idé. Allt talade ju mot att jag skulle lyckas!
JAG  VÄGRAR  ATT  MISSLYCKAS  OCH  JAG  SKALL  KLARA  DET!!!  lyckades jag
få fram. Nu var det bara minuter kvar och jag hade knappt närmat mig målet och
jag kände att tårarna var nära.
Jag var nära att ge upp...
Plötsligt fick jag lite flyt och jag kände energinivån öka tillräckligt för att ta ut det sista
ur mig och lyfta blicken. Där...DÄR....SNART....FRAMME!
Jag tittar på klockan då jag endast har meter kvar...OCH JAG KOMMER ATT KLARA
DET IDAG!!!
I triumf spränger jag målsnöret precis innan silkessnöret dras och jag är så lycklig
så jag knappt kan prata sammanhängande.

Ännu en morgon lyckades jag få ungarna påklädda och till dagis i tid!


/Da fish

Kommentarer
Postat av: DD

Åh men vanudå. Ska du göra en så stor grej av att få kidsen till skolan/dagis? Gå upp en kvart tidigare, skippa frukosten till dig själv, piffa dig färdigt på jobbet, kört "hitler-nazi-I will kick your ass if you don't do it now kid!" stilen och ALLT kommer att gå som smort. Trust me.



2009-05-15 @ 10:53:42
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Fisken

DD

Frukost? Piffa? Gå upp tidigare???

2009-05-15 @ 11:29:48
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: burgschki

ahaha, vardagshjälte!

2009-05-15 @ 11:53:49
URL: http://hamburgskan.blogspot.com
Postat av: DD

Fisken - Jag ahár bara TRE ord till dig :



Hitler, nazi, jävlarannammastil



Varsågod!

2009-05-15 @ 12:46:47
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Sara

Hahahah!

Vilka nöjda dagisfröknar din familj måste ha ;)



Sv:

Flera gånger har jag läst din kommentar i misslyckade försök att förstå innebörden av de få bokstäverna.



Vad menar han?

Njuter han?

Är det ett frågande läte?

HUR låter det?

Är det skorpan?

Hmmm...

2009-05-15 @ 14:09:29
URL: http://vildhallonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0