the end - for the summer

Från Lidingö till redneckområdena utanför eskilstuna, via göteborg till österlen.



Mitt sista inlägg på dumbas på rätt många vckor blir en sammanfattning. Som Fisken mycket ingående har beskrivit ordnade vi med det vinnande GBG-temat på alla sätt och medel som fanns. Vi inkorporerade också mitt temaförslag - incognito med i det hela genom att föreställa oss egenskaper som generösa, glada och göteborska.

Som de tre nedanstående bilderna visar hade vi kärnat ner flera egenskaper från göteborg till ett huvudtema: dimma. Redan på Lidingö (hissingen) försatte vi oss i föränderlighetens dimma och skakade kameran vid lämpliga tillfällen, Fisken sökte tidigt upp dimman i blicken och på sista bilden hade alla förtöjningar brustit och vi fick anlita en bogseringsbloggare i form av Nix att bogsera oss i land (Nix är den vars ansikte tyvärr är drabbat av en vanlig mediesjukdom i ansiktet).

  

Lördagen ägnades åt att rensa bort göteborg ur sinnet och söndagen förflöt med packning inför semestern som huvudtema.

Efter 7 timmars resa med "ångan" (volvon vi plockade upp var så van att gå på ångorna att den fått nytt smeknamn) befinner jag mig nu med familjen i skåne och njuter av den fantastiska naturen och vädret.

Det blir troligen blekt med inlägg nu, med några få undantag ibland, men löpningen fortsätter som vanligt. En lång sammanfattning kommer att dunkas in med jämna mellanrum.

Må gott i sommar, det skall nämligen jag // N'batha M'bwele

Kommentarer
Postat av: burgschki

Ni SER väldigt göteborska ut (obs inte sarkastiskt menat)

2009-06-16 @ 22:57:46
URL: http://hamburgskan.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Ha ett gött sommarlov !

2009-06-16 @ 23:00:28
URL: /http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Kerstin

Var i Skåne?

2009-06-17 @ 10:59:31
URL: http://osloskanskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0