SMHI gillar MIG!

Igår var kollegorna över och grillade. Vi satt på min halvfärdiga altan.

Prognosen var regn.
Det har regnat varje dag i Eskilstuna och det regnade även igår. Gästerna skulle
komma runt 17 och jag stirrade oroligt på den mörka himlen vid lunchtid.
Det hade i och för sig inte regnat sista timmen men det såg onekligen rätt
mycket ut som att grillfesten skulle bli köksfesten...
Kl .15:00 spricker det upp och solen strålar med fullkraft. På nolltid så hade jag
38 grader i solen på mitt köksfönster.
Kvällen förlöpte sedan strålande och till sent på kvällen satt vi på altanen och
skrattade och drack gott. Sista timmen insvepta i filtar, men vad gör väl det?



Enda förklaringen är att jag och SMHI är sams nu igen, och att detta var någon
variant av försoningssex.
I eftermiddag bär det iväg till Sthlm och N'Batha. Prognosen är regn...

/Da fish

Kommentarer
Postat av: Huskatt

har man haft tur en gång, kan man ha det igen. Så jag hoppas på solsken för morgondagen :)

2009-06-12 @ 16:24:15
URL: /http://huskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0