Semester dag 3 (Inte heller spännande)

Nu är jag i mitten på min semestervecka. Idag tog vi ned tempot lite...

Bad och sol.
Redan vid 07:20 när ungarna tyckte att det där med sömn är överskattat så
märktes det tydligt att sömnbristen p g a utflykten igår gjorde både ungar och
mig lite kinkiga.
Jag beslutade därför mig för att skrinlägga alla avancerade planer och istället
försöka att ta det lugnt idag. Förmiddagen snickrade jag en timme eller två
medans ungarna lekte och sedan grillade vi lite korv till lunch.
Efter lunch cyklade vi "på utflykt" till lekplatsen så att lillkillen skulle få cykla
lite utanför vår lokalgata utanför tomten.
Ganska snart kände jag mig dåsig där jag stod och gungade ungar och jag
insåg att värmen var FÖR knäckande...

NY PLAN: Hem och leta reda på den lilla poolen!

(jo lillkillen som anas under min högra fot VÄGRADE att bada om han inte fick
ha flytprylar på sig...)

2 timmar badade ungarna med korta pauser för vätska, vattenmelon, kiwi och
glass. Jag gjorde dessutom en hel liter Milkshake på gräddglass!
(Ungarna tyckte inte om...synd!)
När det var dags för middag så gjorde jag köttfärsspett och grillade tillsammans
med grönsaker och lök. Serverat tillsammans med färsk potatis så var det en
hel vardagsfest!

OBS! Träningsinlägg för omväxlingsskull.
Runt 21:15 så var vardagssysslor som tvätt, badning, nattning osv avklarat och då
tog det dåliga samvetet över... Därför vart det 50 minuter MTB i skogen och nu sitter
jag och eftersvettas med extremt stumma ben.

Hoppas att ni har en lika bra vecka som mig?

/Da fish

Kommentarer
Postat av: Huskatt

Så tränings ångesten kom och hälsade på efter en hel LITER göttgött i magen.

Bad, det är grejen det.

Badstrand med andra barn, DET är ledigt!

2009-06-24 @ 23:05:08
URL: /http://huskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0