Nu vet jag inte VILKET ben jag skall stå på...

EU-Val. Jag gick självfallet och röstade då jag knappast vågade annat...

"En framgång för de utsatta"
I Lokaltidningen så uttalar sig ett kommunalråd och säger att nu inför EU-Valet har gjort 
en stor satsning på att få folk att gå och rösta i de områden av Eskilstuna där folk traditionellt
ligger på sofflocket.
Han talar om områden som t ex Årby, Fröslunda, Måsta och Nyfors mfl...
Förortsområden med viss problemstatus.



Val.se

Ja tänker jag. Det är väl skitbra om de satsar kommunala skattepengar för att
få upp valdeltagandet? Det gynnar ju själva demokratin!

Kommunalrådet fortsätter att berömma satsningen och säger att om man verkligen
analyserar och plockar isär siffrorna så får man tydliga belägg för att samtliga av dessa
förorter har ökat i valdeltagandet.
Projektet är alltså en stor framgång!!!

BRA där! Tänker jag. Men mediakritisk som man är så gjorde jag det de inte räknade med
och gick in och analyserade siffrorna.... *Moaaaaa-ha-ha-ha-ha! DET räknade ni inte med*

HAN HAR RÄTT! Andelen som gick och röstade i dessa områden har ökat!
I  dessa områden så har även Sverige Demokraterna ökat...

Så nu sitter jag här med en JAAAAaaaaeeehhhhneeeej? känsla...

/Da fish



Kommentarer
Postat av: n'batha

Stå på båda benen. Att inte välja ben är liberalt och betyder att du kan hålla med vilket ben som helst om vad som helst. Då behöver du aldrig stå för något och kan följa med strömmen hela livet. Tack Leijonborg!

2009-06-10 @ 14:40:38
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Barbro Binda

Stå på båda knäna, så altanen blir färdig nån gång. Allt annat kan du skita i. Btw, hur länge ska jag stå i brygga? Det börjar spänna i lårmusklerna nåt alldeles förfärligt.

2009-06-10 @ 16:34:30
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Fisken

N'Batha:

Leijonborg...Ha, ha, ha!

BB:

Jag skall bara... suck Står du i brygga fortfarande? Shit! Jag är imponerad! ;-)

2009-06-10 @ 17:26:10
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: burgschki

Sv: Haha, det var ju inte alls om dig. Bra inlägg f.ö.

2009-06-10 @ 18:55:32
URL: http://hamburgskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0