n'bath-ahead

Beeing N'batha M'bwele.



Minnen:
Mina A-Head carbon fiber drumsticks. Då Fisken uttrycker sin varma kärlek till sin skruvdragare ska jag erkänna min dolda kärlek till mina kolfiberstockar från 90-talet. Modellen tillverkas inte längre.

De lanserades som oförstörbara med en okrossbar kärna och ett skal som gick att byta ut i all oändlighet. Tack! tänkte jag då jag förbrukade stockar en masse. Livstidsgaranti, för klarade mannen i butiken. Det tog ca 3 veckor innan jag dök upp i butiken igen med en trumstock som var böjd.

- Har du bänt upp något med stocken? Undrade butiksägaren. Men jag hade bara spelat. Jag fick ett par nya och lirade på som vanligt. 5 veckor senare var jag där igen.

- Nu får du inga fler. Man KAN inte ha sönder dem, hävdade butiksägaren.

Till saken hör att mixerkillarna brukade strunta i att micka upp trummorna för att cymbaler, baskagge och virvel hördes ändå. Jag spelade dock mycket med pukorna som delar i takten, inte bara som fills så jag fick tidigt lära mig att sopa på ordentligt med handled och arm. Senare visade det sig när jag, av en händelse, fick mitt virvelslag uppmätt i styrka att jag slog hårdare än Vinnie Paul i Pantera som slog hårdast i världen bland proffsen.

Vid det laget började jag själv ordna med mickar till pukorna och tjatade som fan på mixerkillarna att dra på dem lite (annars skulle jag dränka allt annat med cymbaler och då var ju all tid han lagt ner på förstärkarmixen i onödan). Jag slog med andra ord lite lösare och fick behålla det sista paret än till dessa dagar.

Jag spelar inte trummor längre, tyvärr, men jag sätter mig ibland när jag är själv och drar loss lite parradiddlar på vardagsrumsbordet och blir varm i bröstet.
Med mina A-Head carbon fiber drumsticks.

/N'batha


Kommentarer
Postat av: Fisken

*nickar* Det var tider det...

2009-06-09 @ 09:49:46
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Fredrika

Coolt! Verkligen.

2009-06-09 @ 10:31:58
URL: http://gullfot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0