Gott och blandat

En bra dag för fisken. Sol och besök av en vän. Semesterns sista dag kommer jag att
sammanfatta med ett mycket spretigt inlägg...

Fredagen sammanfattas.
Dagens råaste Michael Jackson skämt står pubes för.
Jag skrattade så jag grät!

FÖRST måste jag dock be sjukvården om ursäkt för gårdagens rabalder!
Jag är verkligen inte den som åker upp med ungar i onödan, men igår så vägrade ju
grabben att stödja på foten och han bad att få åka till doktorn.
Samma unge har tidigare spräckt ansiktet så att blodet sprutade och fick sy 8 stygn
och då grät han knappt...
Kommer ni ihåg gårdagens besök på sjukhuset?
Idag när vi vaknade så var all värk borta och han kunde till och med hoppa på den fot
som han inte kunde stödja på igår. Jag skäms att jag inte genomskådade det!
*Rodnar*
FÖRLÅT att jag tog er dyrbara tid!

SEN hörde jag på radion att en australiensisk undersökning visar att lejonparten av män
får större njutning av mat än av sex!
*Skrattar rått*
Vid dessa tillfällen är jag sjukt glad att jag inte är kvinna!!!
Tänk att duscha, vaxa benen och könet, måla naglarna, ta lite parfym, fixa håret, sminka
sig, dra på ett par stayups och en sexig dress, ett par obekväma men sexiga skor...



... och bli brädad av en tunnbrödrulle med rostad lök.

/Da fish

Kommentarer
Postat av: pubes

sv: Naaaaw så himla rart gjort av min herre! Tackar och bockar för länken! ;)

2009-06-27 @ 01:53:56
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Mia

Ungar...Men tänk att inte läkaren genomskådade?



PSt...Nej du skrev barn, e-korren och fraktur (jag läste faktura) S

2009-06-27 @ 07:09:39
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Fisken

Mia:

Ahhh nu fattar jag! Nej läkaren genomskådade inget, men jag tror i och för sig att han hade ont igår. Men att han överdrev rejält! Dessutom så kan ju effekten av att han inte använde den foten ALLS iförrgår gjort att svullnaden la sig lite snabbare även om det knappast kan vara hela förklaringen... :-s

2009-06-27 @ 10:12:52
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Huskatt

Brädad av mat...vart är repet?

2009-06-27 @ 10:52:57
URL: /http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Sill-Britt

Haha! Garaget kan förklaras som "fritidsgård för gubbar". Just igår åkte han med min lillebror och de mekade med brorsans Camaro. Besiktning på den idag och den måste vara tip top för Power Meet. Sambon har även ett eget projekt där, en Nova som är ett "långtidsprojekt". Och så våran trasiga familjebil då. Den står utanför på vår parkering här och blir nog ganska så intressant att frakta till garaget..

2009-06-27 @ 12:34:52
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Sill-Britt

Haha! Garaget kan förklaras som "fritidsgård för gubbar". Just igår åkte han med min lillebror och de mekade med brorsans Camaro. Besiktning på den idag och den måste vara tip top för Power Meet. Sambon har även ett eget projekt där, en Nova som är ett "långtidsprojekt". Och så våran trasiga familjebil då. Den står utanför på vår parkering här och blir nog ganska så intressant att frakta till garaget..

2009-06-27 @ 12:35:02
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Daniel

Men mat e ju alltid bättre än sex!

2009-06-27 @ 12:39:26
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Fisken

Huskatt:

Testa att klä ut dig till smörgåstårta?

Sill-Britt:

Äh...Sätt takräcke på Camaron och ställ bilen där. En bil som drar lika mycket bränsle som en bärgningsbil måste väl tåla det? :-P

Daniel:

Ha, ha, ha! ...och så gnäller du över att du inte får sex? Du får prioritera hårdare broder! :-D

2009-06-27 @ 13:42:12
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Barbro Binda

Tunnbrödsrulle någon? Jag ids inte pippa, det är för varmt...

2009-06-27 @ 22:22:20
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Julia

Vilket stereotypt tänkande... Att kvinnan som ska raka sig och fixa sig och göra till si, enbart för mannens räkning.



Skärpning

2009-06-28 @ 01:00:04
Postat av: Fisken

Julia:

"En man är summan av sina fördommar"

Bara för att jag skall förstå dig rätt: Du är irriterad på att jag hävdade att kvinnor piffar och fixar sig om de skall ut på krogen och speciellt om de skall försöka ragga upp någon? Du är INTE irriterad på att jag jämnställde kvinnor med en tunnbrödsrulle?

2009-06-28 @ 10:36:00
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: (samma) Julia

Nej, jag är inte speciellt rörd, varken till tårar eller raseriattacker över att, som kvinna, bli jämförd med en tunnbrödsrulle. Känns rätt så fånigt och barnsligt. Inte direkt imponerad över att vuxna män diskuterar sånt;) Jag tar bara inte åt mig av det.

Men. Det jag menade var att ofta så framställs kvinnor som att de skall vara de som fixar och trixar, enbart för männens skull. De förväntas raka sig under både armar och ben och lite är och var. De förväntas sminka upp sig för att vara attraktiv. De förväntas klä sig sexigt, och köpa sexiga underkläder för att de skall få det "lite hett" mellan lakanen, nån gång om sänder. Medan män, i inte lika stor utsträckning, har dessa s.k "krav" eller förväntningar på att "snygga" till sig.

- Dock är detta endast en observation från min sida. Kan ha fel, alternativt va för trångsynt i just denna fråga om manliga/kvinnliga förväntningar:)

2009-06-29 @ 08:34:10
Postat av: Fisken

Julia:

Först av allt välkommen till Dumbas. Tyvärr är både jag och N'Batha ganska barnsliga så du får nog tyvärr räkna med det.

Däremot så älskar vi djupare diskussioner och välkomnar intressanta kommentarer som din!!!

Klart du har rätt. Män har det lite VÄL enkelt. Givetvis så skall ju båda partnerna i ett förhållande OAVSETT kön göra vad de kan för hålla sig fina för sin partner om man vill hålla lågan brinnande. Jag skrev en del om det i detta inlägg:

http://dumbas.blogg.se/2009/june/nyckeln-till-kvinnor.html

Jag tycker inte du är trångsynt, men de flesta av dessa inlägg är helt enkelt avsedda som humor och ibland så spelar vi på fördomar då...

Mvh: Fisken

2009-06-29 @ 09:42:47
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0