en labb i socialt beteende.

Jag är rätt berusad. Har kollat på Speedway med mina vänner. Själva tävlingen var
sådär då Crump vann helt välförtjänt men glädjande är att Lindgren kom 2:a!!!

En stilla fundering.
Jag är 38 år gammal. När jag var 14 år var jag helt ärligt förbluffad över att folk blev så
gamla som 38 år...
Idag har vi suttit 3 killar i ungeför samma ålder och brottats med tanken.
När blir man gubbe?
Frågan är mer aktuell än någonsin i och med att en av oss väldigt nyss har skiljts med
sin sambo. Det får onekligen en själv att fundera över SITT liv. Jag är fan snart 40 år...
Vad har jag att komma med?
En del i en blogg? Ett hus med två underbara ungar? Ett förhållande som i sina bästa
stunder är helt underbart och som i sina sämsta stunder är helvetet på jorden?



Helt ärligt så är mitt liv inte så himla speciellt...
Förmodligen har vi ALLA som passerar Dumbas någon gång tänkt tanken att
"är detta allt? Är detta det som jag ville ha?"
I mitt liv har jag onekligen gjort en sjukt häftig resa på det professionella planet.
Jag har rest mig ifrån golvdammet på ett lagergolv och tagit mig genom många
avstickare till den rätt fria och löjligt välbetalda postion jag har idag.
Rent socialt har jag en rätt fantastisk sambo som lever med mina nojor och nycker.
Visst...
Jag har inte porrfilmssex. Jag kommer kanske aldrig ha det!
Men va fan...Jag är heller inte Brad pitt.
En sambo som EN GÅNG om året drar på sig det sexigaste hon äger och säger att
"nu jävlar blir det fulsex" är kanske det man skall vara nöjd med?

Jag är inte själv den charmigaste jag kan vara nu i det personliga helvete som farmor
kallar för småbarnsåren.
Konstant sömnbrist, karriärkrav, en villa som skall renoveras och egna höga krav ställer
onekligen krav på en kille som egentligen är snart 40. Snart 40!!! Snart-jävla-gubbe!


Jag har upptäckt att jag är mer kategorisk än jag var när jag var 20 år.
När jag var 20 år så drömde jag om att gifta mig med Carmen Elctra eller om
det inte fungerade ( i värsta nödfall) Pamela Andersson.
Idag är jag glad om tjejer flirtar med mig... Oavsett vilka tjejer.
Jag har också blivit mer ärlig med mig själv.
Jag behöver inte ta mig igenom hela kamasutra kartan. Jag har testat en hel
del, och det ÄR inte viktigt att min tjej ser ut som Carmen Electra.
Det ÄR inte viktigt med en trekant, 10000 mila klubben skiter jag i, Lack och läder
är helt ointressant, inte ens sexiga underkläder som man drömde om när man var
14 år spelar någon roll.
Det jag har upptäckt med mig själv är att jag pallar inte med könshår i mängd....
Helt-jävla-avtänd!



Annars är jag tydligen nuförtiden mest tänd på en barnfri natt på hotell...
Typiskt gubbfasoner har jag förstått!

Vad tänder NI på?

Da Fish.

Kommentarer
Postat av: pubes

SV: Jag sover ALDRIG! Fan ta dig! Du kan åtminstone skicka upp en unge som jag kan umgås med? Du lär inte märka om en försvann ändå?

2009-06-27 @ 23:57:14
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: mångmamma

Helt j-a underbart inlägg!

Tack.

Du gjorde min kväll komplett!

God natt o sov gott

2009-06-28 @ 00:21:21
URL: http://hemsktmycketbarn.blogspot.com
Postat av: pubes

sv: va? vaddå? älskar du dina ungar eller? =S

jag har pratat med markus som har kommit hem från bion med sin lilla dejt. eller ja, dejten följde ju inte med hem. tror jag. det glömde jag att fråga. ja, iaf, det är det jag gör. eller har gjort. vad gör du?

2009-06-28 @ 00:50:56
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Sill-Britt

Ungefär samma saker vi tänker på här hemma (ja, inte ungarna då). Sambon fick golfarmbåge och tankar som "börjar man bli gammal nu?" dyker upp. Är det nu kroppen börjar säga ifrån?

När man testar på att vara sådär..ungdomlig. Som att stegra på sonens cykel för att visa att vi föräldrar minsann också kan, visar det sig att man är för stel. En himla snygg vurpa är vad man åstadkommer.



Jag tänder på kärlek.

2009-06-28 @ 10:04:40
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Petra

Svar: Att färga håret rött och utge sig för att vara äkta är bedrägeri som fan! Det är deras fel att så många kommer fram på krogen och undrar om man är äkta rödis eller inte. Kommentera på när du är full, det var bara roligt ;)

2009-06-28 @ 10:52:37
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Barbro Binda

Ja, kära nån vilka bekymmer! Jag är nästan tjugo år äldre (men faan jag kunde vara morsa åt dig Fiskyngel!) och jag kör mitt eget race. Oroa sig och fundera över hur det ska BLI är slöseri med tid. Det blir vad du gör det till. Mängden pubeshår är inget problem i den här åldern, det glesnar automatiskt. Hahaha!!!

2009-06-28 @ 11:36:04
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Lussan

Men vilka frågor du ställer till förvirrade personer i din egen ålder med liknande funderingar! :D Herregud, Fisken, måste jag känna igen mig så mycket? :))) Jag hinner inte svara ordentligt på frågan - jag är bara på hastigt besök och min hjärna stannade visst på Mallorca där den senast användes. Människor som har något att säga och som gärna också kan uttrycka det i skrift och med en twist, det går hem hos mig, vare sig jag är med eller utan hjärna för tillfället. Gagagagaaaa...blablabalablaaa...vem är jag egentligen? :)

2009-06-28 @ 14:35:23
URL: http://www.metrobloggen.se/lussan
Postat av: burgschki

gubbe är a state of mind o inte en ålder.



jag hatar gubbar!

2009-06-28 @ 15:35:03
URL: http://hamburgskan.blogspot.com
Postat av: pubes

sv: förlåt, men jag var tvungen att låna bilden du la upp på din fru. hoppas det är okej.

2009-06-28 @ 16:10:42
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Huskatt

Gubbe för mig = TRÅKIG.

Och det är verkligen inte du :)



Tänder på...ehe...nä, nu rodnar jag...

2009-06-28 @ 19:00:54
URL: /http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Ingmarie Nilsson

Gubbe kan verkligen vara allt från "söt gubbe" (typ bor i röd stuga-klappar katten- dricker kaffe-hugger ved-gubben)till äckelgubben (behöver ingen närmare förklaring). Du blir inte gubbe förrän du tillåter dig att bli det. Det sitter i skallen. Inte i kroppsåldern. Hade världens noja innan jag passerade det där dumma talet. Tyckte livet var slut och grät mig genom dagarna. Var verkligen nere i källaren och rotade och hittade absolut INGENTING att vara glad över. (Så du har det lindrigt.) men någonstans vände det, fråga mig inte var eller hur, men nu kommer de där känslorna bara som små vågskvalp då och då och det räcker att sova en natt så är de borta. Kanske med har med åldern att göra? Glömska?



Vad jag tänder på?

Det beror på. ;-)

2009-06-28 @ 21:51:10
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: pubes

sv: damn right its me!

2009-06-29 @ 01:16:06
URL: http://pubes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0