Semester (utan Speedway)

Nyss hemkommen ifrån sommarens stora äventyr så sitter jag och läser ifatt
på era bloggar. SHIT vad det har hänt mycket när jag varit borta?

Västervik vs Vimmerby.
I måndags så packade jag in vad som kändes som halva vårt bohag i en
normalt rätt rymlig Honda Accord. Jag och sambon har en rätt väl inarbetad
metod att packa. Jag har ett förflutet inom logistik och kunde en gång fylla en
24 meters lastbil med släp upp till taket på mindre än 20 minuter.
Min sambo däremot har mellansveriges veligaste sinne och kan omöjligvis
stressas att ta ett beslut. Att välja är verkligen en mardröm för henne!
ALLTSÅ:
Min sambo väljer ut allt som hon tror att hon kanske kommer att behöva och
sedan lägger hon upp det på sängen. Sen går jag in och tittar på sängen och
säger sedan åt henne att ta bort 40% av grejerna.

Den tysta överenskommelsen är att hon gnäller inte över detta så gnäller
inte jag över att 25% tas med hem oanvänt...

Östergötland bjöd på en del sol men mycket vind när vi stannade och käkade
lunch i Söderköping. En kollega som är uppvuxen i de trakterna men sedan har
flyttat till stora staden på Sveriges framsida påstår att alla går i träskor och pratar
som om de tappat hakan.
Jag har skrattat gott åt detta men det första jag såg var detta:

Ingen rök utan eld?

Västervik [Ouuuästeouuuik] däremot bjöd på strålande sol och ett par mycket korta
regnskurar. Däremot blåste det något SJUKT...
Detta var knappast något som bromsade barnen när de såg en Waterslide.
Min sambo tittade bedjande på mig och jag lådsades som om jag offrade mig
och sedan sprang jag och barnen upp vattenruschebanan och åkte om och om och
om och om och om...
Eftersom jag förutom denna "uppoffring" dessutom var med min sambo för att titta
på byn och glitter och tangel och sånt de gillar di där (obs! IRONI) så belönades jag
med en kall öl innan läggdags.

Tisdagen vart det som bekant ingen Speedway pga konkurs och även om Västervik
hade ordnat en ersättningsmatch mot Masarna så var det inget som lockade.
Jag har ännu inte förmått mig att gå på Speedway sedan beskedet...
Däremot kom min bror med familj överraskande ned och brorsdottern som är 14
testade deras höghöjdsbana. Hon var rejält slut efter den och vad varken hon eller
vi hade fattat var att linbanan som gick 20 meter över viken INGICK i denna bana.
Tyvärr gick linbanan betydligt fortare än vad min mobilkamera gick.
Resultatet när hon med ett visslande ljud skenade över mitt huvud vart detta:


6-åringen var HELT övertygad om att jag skulle släppa iväg honom i denna
linbana...vilket inte hände såklart.
Lillkillen var LIKA ointresserad av samma höghöjdsbana utan han satte sig
på en 4-hjuling och tog på sig en hjälm. Sen vägrade han att kliva av...
Då JAG är mer intresserad av 4-hjulingar än höga höjder så förlorade 6 åringen
denna strid. Vi hyrde en och Jag med en tokglad 3 åring puttrade runt rätt makligt
i skogen på stigar bland sten och kottar.
Efter en 5 min så bytte vi och en GALLSKRIKANDE 3 åring lyftes av och en
hånflinande 6 åring lyftes på.
4 sekunder senare har 6 åringen hittat tumgreppet som är gas och trycker resolut
den i botten. Detta innebär ett par sekunders bakhjulsåka innan jag lyckats återta
kontrollen... Pulsen tog betydligt längre att återta kontrollen över...

Jag återkommer snart med en rapport om Vimmerby.

/Da fish

Kommentarer
Postat av: Sara

Stålmannengas!

My favourite ;)



sv: Ja, vad FAN är det med svenskar och deras (jag räknar visst inte in mig själv i den kategorin) sommarplågor?

Jag blir vansinnig...



Värst av allt är när hobbytrubaduren tar fram guran och alla sjunger sommarplågorna tillsammans i en ring.



Bah!

2009-07-24 @ 12:18:09
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Mia

Låter som att ni haft en riktigt schysst semester :) Härligt!

2009-07-24 @ 12:40:13
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Huskatt

ja jäklar, barn och knappar kan vara farligt !

Nu ska jag skärpa mig och sluta skratta...nä...de går inte...sanslöst roligt :)

2009-07-24 @ 13:29:58
URL: /http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Anonym

jag har då inga träskor.. har inte ägt ett par sen det var inne med platåträskor på 70- talet..

2009-07-24 @ 20:11:47
Postat av: mångmamma

Jisses.

Far-är.rar i huset har denna vecka införskaffat sig ett par träskor.

Fast vi inte bor i Östergötland längre..

Hela familjen har glatt oss över husbondens förfall, vem skulle kunna tro idag att han en gång i tiden bara nötte asfalt under sina sulor?

Ang fyrhjulingar har jag två fartdårar i familjen, 8 respektive 5 år som med våldsam fart drar loss på den rymliga tomten så fort tillfälle ges.

Fortsatt trevlig ledighet!

;)

2009-07-25 @ 22:26:51
URL: http://hemsktmycketbarn.blogspot.com
Postat av: mångmamma

sig.

Inte glatt oss!

2009-07-25 @ 22:28:01
URL: http://hemsktmycketbarn.blogspot.com
Postat av: Fisken

Sara:

Full gas är helt enkelt lite roligare... :-D

Mia:

Det var det!

Huskatt:

Tack för medkänslan...tack. verkligen. :-)

Mångmamma:

Du skrämmer mig. Tänk om man plötsligt står där i träskor.

2009-07-26 @ 07:50:25
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0