Semester del 2

Uj vad det går. Här är fortsättningen om vår semester efter Västervik hade lämnats
åt sitt öde.

Vimmerby vs Västervik
På onsdag morgon packades bilen full ännu en gång och under förvånadsvärt lite
gnäll så tog vi oss till Vimmerby med siktet ställt på Astrid Lindgrens Värld.
Vi anlände lagom till lunch och efter att vi ätit så steg vi in i sagornas värld...
Redan efter 20 minuter så urartade det totalt till kaos där barn, sambo och jag skrek
på varandra och drog åt olika håll hela tiden. Vid 16 rycket var jag så less så jag
och sambon diskuterade att strunta i övernattningen och åka direkt hem.
Till slut så bestämde vi oss för att härda ut och vi checkade in i en stuga som var
obetydligt större än reservhjulsbaljan på en Volvo 144 ifrån 1974.
Båda ungarna åkte i säng med buller och bång redan vid 19:30 och de somnade
på studs.

Torsdag morgon så gick familjen och åt frukost och yours trouly checkade ut.
08:10 så gjorde jag familjen sällskap och sedan gick vi in i en totalt tom park...
De övernattningsgäster som valde frukost fick nämligen tillträde till parken redan
innan de öppnade vid 10:00.
KANON!
Ungarna lekte snällt, och Mr and Mrs Fisk var betydligt mer utvilade och logiska
under torsdagen. Vi kom fram till att dela upp sig var det smartaste.
6 åring med mor rände således runt på alla aktiviteter och kollade på alla
föreställningar i ett helt galet tempo.
Fisk med 3 åring kollade på Pippi och åt godis och glass...



Sammanfattningsvis kan man säga att mor med 6 åring älskade Vimmerby
med alla teaterföreställningar och aktiviteter.
3 åring med far föredrar Västervik med vattenruschebana och 4-hjuling.

Därmed inte sagt att Vimmerby inte bjöd på ett eller annat skratt...
Till exempel när min sambo inte fick plats i puttelandet och försökte förklara
för vår 3-åring att den staden är för barn och att hon var för stor och varpå han
säger:
-Ja...om din bumpa!
En annan episod var när vi hade haft första helvetesdagen på ALV och vi kom
tillbaka svettiga och griniga till campingen. Min sambo går då och duschar
och kommer tillbaka rejält uppfräschad så jag ler och säger till henne att:
-Gud vad snygg du blev!
Då skrattar 6-åringen hysteriskt och säger:
-Nu skojar du allt pappa...

Som sagt...ungarna åkte i säng tidigt den kvällen.

/Da fish


Kommentarer
Postat av: Barbro Binda

HAHAHA, härliga berättelser! Om fru Fisk skulle få för sig att starta blogg(om hon inte redan har)så är namnet givet: Bumpas blogg. Eller HUR??? :-)

2009-07-25 @ 18:42:55
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: DD

haha, 6-åringen har humor! Är du säker på att det är DITT barn? ;D



2009-07-25 @ 20:16:39
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: mångmamma

Åhhh, vad jag känner igen mig!

Med det lilla, lilla undantaget att familj mångmamma med framgång undviker alla - jag upprepar; alla - liknande barn-turist-familje- attraktioner!

Vissa kvällar kan de små liven inte komma i säng fort nog, andra får de snällt härda ut till någon vänlig förälder förbarmar sig över dem.

Som ikväll; far skruvade på något fordon och mor skruvade i väggar. :)

2009-07-25 @ 22:21:44
URL: http://hemsktmycketbarn.blogspot.com
Postat av: diana

Hahaha, ungar (och alkisar) är kul på det sättet. Säger precis som de tänker ;)

2009-07-25 @ 22:44:25
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: n'batha

Vänta nu... om du blir alkis...näe. Jag håller den. Vi kommer te torsla på tisdag. Et vous?

2009-07-26 @ 20:19:28
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: n'batha

Vänta nu... om du blir alkis...näe. Jag håller den. Vi kommer te torsla på tisdag. Et vous?

2009-07-26 @ 20:19:56
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Anonym

BB:

NEEEEEEJ!!!

DD:

Nej

Diana:

Ja

N'Batha:

Kom förbi om ni har lust. Jag har ingen resa till Tuschla inplanerad, men vem vet?

2009-07-26 @ 20:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0